یک فعال سیاسی در گفتگو با خبرآنلاین، حضور رئیس جمهوری را در اجلاس سالانه سازمان ملل اقدامی در جهت خنثی سازی طرح ایران‌هراسی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین روحانی قرار است فردا در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع های بین المللی بپردازد.




مرتضی مبلغ، فعال سیاسی حضور رئیس جمهوری را در این اجلاس اقدامی در جهت خنثی سازی طرح ایران هراسی عنوان می کند و می گوید: اجلاس سازمان ملل متحد فرصت خوبی برای مذاکره سازنده با سران کشورها و تشریح سیاست های ایران در منطقه و در جهان است. حضور در این اجلاس فرصتی است مغتنم برای اینکه بتوانیم بدون تمهیدات گسترده با مقامات عالی‌رتبه سایر کشورها به مذاکره بپردازیم.

وی با اشاره به کارشکنی ها و تخلفات آمریکایی ها و نقض آشکار توافقنامه بین المللی برجام توسط رئیس جمهوری آمریکا گفت: این اقدام ترامپ شکافی بین آمریکا و اروپا به وجود آورد و سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در این شرایط یک فرصت طلایی را به وجود می آورد تا مواضع ایران و کارشکنی های آمریکا تبیین شود. آقای روحانی می تواند از فرصت به وجود آمده برای اینکه آمریکا را بیشتر منزوی و بتواند همگرایی بین خودش و سایر کشورها علیه رفتار خطرناکی که ترامپ به وجود آورده ایجاد کند. در شرایط فعلی که آمریکا دشمنی های خود با ایران را تشدید بخشیده است حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل بیش از هر زمان دیگر از اهمیت برخوردار است.

مبلغ در خصوص اهمیت دیدارهای دوجانبه رئیس جمهوری در این سفر نیز گفت: دیدارهای دوجانبه با سران عالی رتبه، همگرایی سازنده و مثبت را بین جمهوری اسلامی و سایر کشورها ایجاد می کند. آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران بهتر از هر کشور دیگر می‌تواند وارد این عرصه شود و از موضع جهانی و به خطر افتادن منافع بین‌المللی صحبت کند و جریان افراطی و تندروی حاکم دار آمریکا را منزوی‌تر کند.

49312

منبع: خبرآنلاین
"