ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به بسته های مشکوک که به منازل دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شبکه خبری سی ان ان ارسال شده بود، گفت: عوامل ارسال این بسته ها به دست عدالت سپرده می شوند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در سخنرانی خود مربوط به بحران مواد مخدر این مطلب را بیان کرد و گفت: ایمنی مردم آمریکا بالاترین اولویت من است و با وزارت دادگستری، امنیت داخلی و پلیس فدرال جلسه ای در این باره برگزار کرده ام.

وی ادامه داد: اکنون که صحبت می کنیم سرویس مخفی ما در حال بررسی این بسته ها توسط کارشناسان مواد منفجره هستند، دولت ما بر انجام تحقیق در این باره تمرکز دارد و کسانی را که مسئول این اعمال حقیر هستند به عدالت می سپارد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: در این زمان باید متحد و هماهنگ شویم و یک پیام قوی و روشن را ارسال کنیم که اعمال یا تهدیدات خشونت آمیز سیاسی هیچ جایی در آمریکا ندارند.

پنس:بر تحقیق نظارت داریم
مایک پنس معاون اول ترامپ هم در اظهار نظری مشابه گفت: بر روند تحقیق درباره ارسال بسته های پستی مشکوک به منزل دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و سی ان نظارت داریم و عوامل چنین اقدامی را به دست عدالت خواهیم سپرد.

وی افزود:گزارش های مربوط به بسته های مشکوک را که برای کلینتون، اوباما، سی ان ان و دیگران ارسال شده است، دریافت کردیم. ما منابع کاملی از اف بی آی، سرویس امنیتی و دیگر ماموران قانونی را مستقر کردیم.

معاون اول ترامپ اظهار کرد: ما به نظارت بر این تحقیق ادامه می دهیم و کسانی که مسئول این کار بوده اند، به عدالت سپرده خواهند شد.

شرمن:زمان توقف زبان نفرت و ترور است
اما از سوی دیگر، وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه دولت اوباما در یادداشت توئیتری خود به این مساله واکنش متفاوتی نشان داد و ضمن آنکه تجهیزات انفجاری را نشانی از اقدامات تروریستی دانست، نوشت: اگر دونالد ترامپ امشب تجمع انتخاباتی برگزار کند یا از واشنگتن صحبت داشته باشد، باید مردم را یکپارچه و زبان نفرت و ترور را متوقف کند.

وی تاکید کرده است: زمان برای رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بودن است.

رئیس پلیس نیویورک هم اظهار کرد بسته ارسالی به سی ان ان حاوی مواد منفجره و پاکتی حاوی پودر سفید بوده است.

این رویداد از بامداد چهارشنبه و همزمان با فشار رسانه ای برای پاسخگو کردن عوامل قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی به خصوص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است.

49311

منبع: ایرنا