خبرگزاری فارس نوشت:
علی باقرزاده در نشست تخصصی بیست و هفتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور افزود: در این کارگروه بر اجرای کامل قانون تأسیس مدارس غیر دولتی، تدوین، تصویب و ابلاغ آیین نامهها و برنامهریزی برای استفاده از تمام ظرفیتها، فرصتها و پتانسیلهای حمایتی و نظارتی پیشبینی شده در قانون تاکید شد.
وی افزود: بازنگری سیاستهای توسعه مدارس مشارکتی که به نوعی میان مدارس غیر دولتی رقابت ایجاد می کند، پیگیری صندوق حمایت از موسسان برای حمایت آنها از دیگر موارد مورد بحث در کارگروه فوق بود.
باقرزاده با اشاره به مصوبات کارگروه مشارکت های مردمی در بیست و هفتمین اجلاس رؤسای ادارات و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور خاطر نشان کرد: برنامهریزی برای اجرای ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری و اصل 44 برنامه چهارم توسعه، کاهش تصدی ها، واگذاری مدیریت به بخش غیر دولتی، ایجاد امنیت در سرمایه گذاری، تسهیل در واگذاری و راهکارهای جلب مشارکت مردمی در بخش خصوصی، ارایه امکانات ساختمان و زمین طبق ماده 12 قانون، برنامهریزی برای استمرار کمکهای خیرین مدرسه ساز در قالب مدرسه داری و اعطای مجوز مدرسه داری به آنها، تقدیر ملی از مدرسه داران بخش خصوصی، تعیین الگوی شهریه مطابق با ضوابط، ایجاد وحدت رویه بین استان های مختلف، تسهیل شرایط واگذاری، فروش و تبدیل به احسن کردن فضاهایی را که مؤسسان از طریق تسهیلات خریداری کردهاند، از جمله مهمترین مصوبات در خصوص مدارس غیر دولتی است.
وی بررسی موضوعاتی چون بازنگری در سیاست توسعه مدارس غیردولتی جدید برای ایجاد امنیت سرمایهگذاران قبلی، ساماندهی محتوای آموزشی، روشها و صلاحیت حرفهای معلمان، رسیدگی به آموزشگاههای علمی ارزیابی، نظارت و تقویت آنها و بررسی این موضوع که آموزشگاههای مذکور چقدر از انتظارات مردم را برآورده ساختهاند، مورد تأکید قرار داد و در خاتمه یادآور شد: سازمان مدارس غیر دولتی در این کارگروه در صدد است تا نظام ارزشیابی واحدی بر این مدارس و آموزشگاههای آزاد حاکم شود و سطوح آموزش زبان و محتوای آموزشی در آموزشگاهها را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهد.