عضو کمیسیون امنیت‏ملی گفت: آنچنان نشود که فردی پس از پایان ماموریتش برای اینکه به کشور باز نگردد با طرح ادعاهای واهی چون در خطر بودن جانش، امنیت کشور را به خطر بیاندازد

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه اخباری حاکی از درخواست پناهندگی دیپلمات‌های ایران به کشورهای غربی را شنیده‌ است، گفت: دستگاه‌ سیاست خارجی کشور باید دقت بیشتری در به کارگیری نیروهای خود داشته باشد و از افرادی که به لحاظ اعتقادی، سیاسی و اطلاعاتی به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند، استفاده کند.

حسین سبحانی‌نیا در رابطه با اخباری که حاکی از پناهنده شدن دو تن از کارداران سفارت ایران در کشورهای فنلاند و بلژیک است، به ایلنا گفت: هنوز گزارش موثقی از دستگاه سیاست خارجی کشور دریافت نکرده‌ایم. در صورتی که اخبار فوق صحت داشته باشد، لازم است تا دقت و مراقبت‌های بیشتری در به کارگیری کارکنان و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور مبذول داشته شود.

این عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه دیپلمات‌ها و نمایندگان ایران در خارج از کشور مانند تمامی کشورهای جهان در معرض طمع سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه قرار دارند، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که این افراد ممکن است مورد سوءاستفاده سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و جریانات مخالف نظام قرار گیرند، بر همین اساس مقتضی است در زمان گزینش و اعزام دیپلمات‌های ایران مراقبت‌های مستمری از سوی مسوولان وزارت خارجه و دستگاه‌های نظارتی به وجود آید تا از بروز مشکلات اینچنینی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اظهارات دیپلمات‌هایی که درخواست پناهندگی کرده‌اند مبنی بر در خطر بودن جانشان در ایران و یا مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، گفت: این افراد با سوءاستفاده از منصبی که داشتند پس از سال‌ها فعالیت در دستگاه دیپلماسی کشور و دریافت تمام حق و حقوقشان مدعی مخالفت با نظام شده‌اند.

به گفته سبحانی‌نیا ضعف اعتقادی، سیاسی و اطلاعاتی این افراد موجب شد تا زمینه سوءاستفاده سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را فراهم آورند. همچنین زیادی‌خواهی برخی از افراد موجب شده است تا با پشت کردن به امنیت کشور در مسیر خواسته دشمنان نظام حرکت کنند.

منبع: خبرآنلاین