تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰

فارس: یک عضو از رؤسای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی از ممنوعیت ارتباط میان زنان و مردان در اماکن عمومی انتقاد کرد و خواستار صدور مجوز برای رانندگی زنان شد.

به گزارش فارس، شیخ "احمد غامدی " با انتقاد از ایجاد محدودیت برای زنان در عربستان سعودی، خواستار صدور مجوز برای رانندگی زنان در این کشور شد.
سخنان رئیس هیئت امر به معروف و نهی از منکر شهر مکه مکرمه با تشویق‌های مستمر و طولانی شرکت‌کنندگان در همایش بررسی پیشرفت زنان که دیروز سه‌شنبه در شهر جده در غرب عربستان برگزار شد، مواجه گردید.
شیخ احمد غامدی افزود: با وجود اینکه مقامات دولتی عربستان از رانندگی زنان جلوگیری می‌کنند اما دراسلام هیچ حکمی مبنی بر ممنوعیت در این زمینه وجود ندارد.
وی درباره پوشیه گفت: در این زمینه اختلاف وجود دارد، عده‌ای از علما حکم به وجوب پوشاندن کامل بدن زن از جمله صورت کرده‌اند، برخی از علما، آشکار شدن صورت زن را جایز دانسته و حتی گروهی آشکار کردن موها توسط زنان را جایز دانسته‌اند.
رئیس هیئت امر به معروف و نهی از منکر شهر مکه مکرمه در باره ممنوعیت اختلاط زنان و مردان در عربستان تصریح کرد: این موضوع مربوط به اماکن عمومی نیست اما اقدامات سختگیرانه پلیس دینی عربستان تنها موجب می‌شود تا روابط غیرمحارم به اماکن مخفی کشیده شود.
غامدی افزود: هدف اسلام از تعیین حجاب برای زنان و پوشاندن بدنشان، کمک به آنان جهت مشارکت در زندگی اجتماعی است نه جلوگیری از آن.
سخنان غامدی با تشویق‌های ممتد و مکرر زنان محجبه‌ای روبه‌رو شد که بنا به عادت همه زنان عربستانی لباس های سیاه بر تن داشتند.

 

منبع: فارس