رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد لرستان بابیان اینکه در نه‌ماهه سال جاری ۱۶۹۳ پرونده در اداره حقوقی استان موردبررسی قرارگرفته است گفت: از این تعداد ۱۶۲۴ پروند مددجویی و ۶۹ پرونده سازمانی بوده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، میرزا عباس محمودی سراب، رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان لرستان بابیان اینکه در نه‌ماهه سال جاری ۱۶۹۳ پرونده در اداره حقوقی استان موردبررسی قرارگرفته است گفت: از این تعداد ۱۶۲۴ پروند مددجویی و ۶۹ پرونده سازمانی بوده‌اند.

وی از  تهیه، تنظیم و بررسی ۲۱۷ مورد دادخواست و شکوائیه، ۷۷۰ مورد لایحه دفاعیه و انجام ۱۹۳۰ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: ۱۰۶ پرونده هم منجر به صدور رأی شده است.

محمودی سراب با اشاره به ‏اینکه اداره حقوقی کمیته امداد برای آگاهی دادن به مددجویان پیرامون مسائل حقوقی خود و ‏استیفای حقوق آنان گام برمی‌دارد گفت: مطالبه مهریه و نفقه، حضانت فرزند، طلاق، مطالبه وجه، اثبات مالکیت، انتقال سند ‏رسمی، الزام به انجام تعهد، فروش مال مشاع، تقسیم ماترک، صدور حکم رشد، ترک انفاق و ایراد ضرب‌وجرح عمدی ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در این اداره به آن پرداخته می‌شود.

بهره مندی 1026 نفر از مددجویان از خدمات حقوقی

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲۶ نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات میز حقوقی این نهاد که در ادارات تابعه کمیته امداد در سراسر استان برگزار گردیده استفاده کرده‌اند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان لرستان به آموزش مسائل حقوقی مددجویان اشاره کرد و گفت: کارشناسان اداره حقوقی کمیته امداد با حضور در ادارات تابعه استان دوره‌های آموزشی در زمینه‌های آموزش مسائل مختلف حقوقی و قضایی با رویکرد آگاه‌سازی، ارتقا سطح دانش حقوقی، آشنایی با حقوق خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزارمی کنند.

46

منبع: خبرآنلاین