به سه چیز تکیه نکن؛ غرور، دروغ و عشق. آدم با غرور می‌تازد، با دروغ می‌بازد و با عشق می‌میرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کلید اسرار زندگی» به همت محسن تیموری در 300صفحه منتشر شده که با مرور برخی وقایع زندگی روزمره، سخنان بزرگان علم و دین و همچنین روایت داستانی برخی اتفاقات اطرافمان، درس‌هایی از زندگی را برای مخاطب به تصویر کشیده است.

گردآورنده اثر در مقدمه کتاب نیز تاکید می‌کند که این کتاب چراغی برای بهتر زیستن است که موجز نوشته‌ها و گزین‌گویه‌هایی از بزرگان علم و ادب و دین جهان را بدون داوری و تحلیل با درنظر گرفتن ارزش ادبی و جذابیت‌شان گردآوری کرده است...او تاکید می‌کند که این کتاب تجربه زندگی را که کوتاه است و برگشت‌ناپذیر، برایمان آماده کرده است.

در بخشی از کتاب با عنوان «سخنانی از دکتر شریعتی» می‌خوانیم:

- من رقص دختران هندی را بیشتر از نماز پدر و مادرم دوست دارم چون آنها از روی عشق و علاقه می‌رقصند ولی پدر و مادرم از روی عادت نماز می‌خوانند.

- به سه چیز تکیه نکن؛ غرور، دروغ و عشق. آدم با غرور می‌تازد، با دروغ می بازد و با عشق می‌میرد.

- «کلاس پنجم(دبیرستان) که بودم پسر درشت هیکلی ته کلاس ما می‌نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می‌کشید و سوم - که از همه تهوع آورتر بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت!... چند سالی گذشت یک روز که با همسرم ازخیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم، سیگار می‌کشیدم و کچل شده بودم! تازه فهمیدم که خیلی اوقات آدم از آن دسته چیزهای بد دیگران ابراز انزجار می‌کند که در خودش وجود دارد.

- و قرن هاست که او عشق می کارد و کینه درو می کند چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت زمان، جوانی بر باد رفته‌اش را می‌بیند و در قدم های لرزان مردش؛ گام های شتابزده جوانی برای رفتن و دردهای منقطع قلب مرد؛ سینه ای را به یاد می‌آورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می‌کند... و اینها همه کینه است که کاشته می‌شود در قلب مالامال از درد...! و این، رنج است. زن عشق می کارد و کینه درو می‌کند... می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی... او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی ... او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می‌کنی...او درد می‌کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد... او بی خوابی می‌کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می‌بینی ... او مادر می‌شود و همه جا می‌پرسند نام پدر...

- اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست او جانشین همه نداشتن‌هاست.

- عاقلانه ازدواج کن تا عاشقانه زندگی کنی!

نشر آموت کتاب «کلید اسرار زندگی» در 4بخش «از سری داستان‌های زندگی، سخنان و پندهای بزرگان علم و ادب، توصیه‌های پزشکی و به نشانی خدا» با قیمت 6هزار تومان منتشر کرده است.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

 60

منبع: خبرآنلاین