معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: سانحه هواپیمای بوئینگ ایران ایر فرود اضطراری و نه سقوط بوده است.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»‌ اظهار داشت: هواپیمای مسافری بوئینگ 727 ایران ایر در 15 کیلومتری جنوب شرقی باند فرودگاه ارومیه به علت خاصی که هنوز مشخص نشده است، مجبور به فرود اضطراری شد. 
معاون وزیر راه و ترابری با تأکید براینکه هواپیمای مذکور سقوط نکرده، بلکه فرود اضطراری داشته، اظهار داشت: تعدادی از مسافران این پرواز مجروح و تعدادی نیز به سلامت بودند که توسط نیروهای امدادی و با همکاری آنها از هواپیما خارج شدند. 
معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی به ریاست استاندار تشکیل شده است، گفت: امدادگران نیز در محل حادثه مشغول عملیات امداد و نجات هستند. 
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمای کشوری که تنها مرجع بررسی و اعلام علت وقوع سانحه است، بالافاصله پس از این سانحه به محل اعزام شده است. 
مجیدی در مورد تعداد جان‌باختگان این سانحه اظهار داشت: هنوز آمار خاصی در دست نیست و این آمار توسط پزشک قانونی اعلام می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: بنابه گفته استاندار آذربایجان غربی هواپیمای مذکور در نزدیکی ارومیه و یکی از باغات این منطقه مجبور به فرود اضطراری شده است.  

/56

منبع: فارس