علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی که در هفته نامه پنجره منتشر کرده است نوشته: آقای خاتمی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد.

به گزارش خبرآنلاین مهم ترین بخش های یادداشت بروجردی را در ادامه بخوانید:

*در فتنه سال 1388 شاهد نوعی هم داستانی برخی افراد شاخص مانند آقای سید محمد خاتمی که طی برهه‎ای در کشور مسئولیت‎‎هایی نیز داشتند با فتنه‎گران بودیم.

*این افراد، همگرایی خاصی با دشمنان شناخته شده انقلاب اسلامی داشتند

* اگر بخواهیم نظر حضرت امام (رحمت‎الله علیه) را که فرمودند: «هر گاه دشمنان از کسی تعریف و تمجید کردند آن شخص باید نسبت به خودش شک و تردید کند» مدنظر قرار بدهیم، این افراد باید نسبت به رفتار خود تجدیدنظر کنند.

*در زمان فتنه، تلویزیون صدای آمریکا و بی‎بی‎سی به‎عنوان شاخص‌ترین دشمنان نظام اسلامی، با حجم عظیم تبلیغات خود، دست به تحریک مردم ایران زدند و از چهره‎‎هایی که از آن‎‎ها به‎عنوان سران فتنه یاد می‎‌شود، حمایت کردند و این افراد هم با سکوت خود به عمل دشمن صحه گذاشتند.

*افرادی که دشمنان در جریان فتنه از آن‎‎ها حمایت کردند، در واقع سردمدار جریان انحرافی در کشور بودند.

*در مورد آقای خاتمی هم باید گفت که وی در جریان فتنه به مسئولیت خود عمل نکرد، در حالی‎که ضروری بود که او در آن مقطع موضع‎گیری شفافی داشته باشد و به‎طور علنی نقطه نظرش را در مورد فتنه و فتنه‎گران اعلام کند.

* البته طی ملاقاتی که هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وی داشت، آقای خاتمی گفت که حدود 30 دقیقه به‎طور تلفنی با میرحسین موسوی و کروبی صحبت کرده و از آن‎‎ها خواسته که نامه‎ای بنویسند تا ماجرا‎های بعد از انتخابات سال گذشته پایان یابد.

* این مسأله هیچ‎گاه منجر به یک موضع‎گیری شفاف از سمت وی نشد و باید گفت که در کارنامه سیاسی این شخص یک اشکال اساسی بزرگ وجود دارد، چراکه آقای خاتمی در زمان فتنه، با توجه به این‎که دشمن نیز به‎دنبال فتنه‎گری بود، موضع خود را اعلام نکرد و از فتنه‎گران برائت نجست و البته این مسأله تا امروز هم به وقوع نپیوسته است و خاتمی در برابر فتنه، موضع خود را به‎طور شفاف بیان نکرده است.

*از آن‎جایی‎که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همچون آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه نقش تأثیر‎گذاری داشتند، ضرورت ایجاب می‎‌کند که هر فرد انقلابی نسبت به فتنه اعلام برائت کند، چراکه دشمنان انقلاب در تلاشند تا نظام اسلامی ما را از بین ببرند و برای رسیدن به این هدف حتی رژیم صهیونیستی دست به حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان می‎زند.

*بر این اساس باید گفت که به‎طور طبیعی از هر فردی که خود را جزو خانواده انقلاب می‎‌داند، انتظار می‎رود که در مقابل جریانات انحرافی، مانند امام (رحمت‎الله علیه) و مقام معظم رهبری عمل کرده و همانند آیت‎الله خامنه‎ای که از زمان آغاز فتنه تا امروز بار‎ها به تشریح ایجاد فتنه پرداختند آن‌ها نیز موضع خود را اعلام کنند.

*طبیعی است که موضع‎گیری افراد در قبال مسائل مختلف است که صلاحیت آن‎‎ها را برای حضور در عرصه فعالیت‌‎های سیاسی همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می‎‌کند، بر این اساس به‎نظر می‎رسد آن چیزی که از سوی آقای خاتمی به‎عنوان شرایط برای حضور اصلاح‎طلبان در عرصه سیاسی کشور بیان شده است موضوعی نیست که در بازار سیاسی کشورمان خریدار داشته باشد و باید گفت که اساسا آقای خاتمی در جایگاهی نیست که بخواهد برای نظام شرط بگذارد.

*البته باید توجه کرد که طبق فرمایش امام (رحمت‎الله علیه) میزان رأی ملت است و این میزان، تنها رایی نیست که از سوی مردم به صندوق‌‎های رأی ریخته می‎‌شود، بلکه نظر و قضاوت مردم را هم شامل می‎‌شود.

*امروز دید، نگاه، عمل و عکس‎العمل مردم در قبال سردمداران فتنه88 را همه ملاحظه می‎‌کنند و حضور مردم در راهپیمایی‌‎هایی مانند 22 بهمن شاهدی بر این موضوع است. باید توجه کرد که مردم صاحبان اصلی این انقلاب اسلامی هستند و حساب‎شان با اقشاری مانند نیرو‎های مسلح فرق می‎‌کند و زمانی‎که اکثریت قاطع ملت نسبت به انحرافات و کجی‌‎ها از خود عکس‎العمل نشان می‎‌دهند، ملاک اساسی و قضاوتی مهم برای جایگاه فتنه‎گران در سطح جامعه است.

/30116

منبع: پنجره

برچسب‌ها