اسماعیل عطاپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح نظارت نوروزی بازار از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا ۱۵ فرودین امسال اجرا شد، اعلام کرد: در این مدت افزون بر ۱۶۰۰ شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت و پس از رسیدگی ، ۱۵۷ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و شکایت ۱۰۶ نفر منجر به مصالحه شد.
وی بیشترین پرونده های تخلف صنفی را مربوط به صنف پوشاک ، اقلام پروتئینی ، میوه و تره بار و آرد و نان اعلام و اضافه کرد: عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و گران فروشی در صدر تخلفات صورت گرفته در طول اجرای طرح نظارتی نوروزی است.
عطاپور با بیان اینکه بخشی از بازرسی های نوروزی به صورت مشترک و با همکاری تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو، صداوسیما، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و اداره کل استاندارد انجام شد، گفت: در بخش خدمات عمومی ۱۴۸ پرونده تخلف برای قالیشویی ها، خشکشویی ها، غذاخوری ها، رستوران های بین راهی و شرکت های حمل و نقل تشکیل شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از عموم مردم و مصرف کنندگان کالا و خدمات خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بنگاه های اقتصادی شامل عرضه کنندگان کالا و خدمات، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.
۴۶