فرماندهی کل شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» از صدور دستور بازداشت «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی و اعضای این دولت در غرب لیبی خبر داد.

به گزارش فارس، دادستانی نظامی وابسته به دولت طبرق و ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی، دستور بازداشت السراج و اعضای دولت وی را صادر کرد.

شبکه العربیه با اعلام این خبر به نقل از دادستانی نظامی گزارش کرد که این افراد متهم به بر هم زدن وحدت ملی، خیانت به امور دولت، همکاری با کشورهای بیگانه برای ایجاد جنگ در لیبی، تشکیل سازمان‌های و گروه‌های مسلح غیرقانونی، اجرای عملیات‌های تروریستی با حمایت مالی و سیاسی شورای ریاستی دولت وفاق ملی و دولت نجات ملی هستند.

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی نیز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دادستانی نظامی دستور بازداشت السراج و اعضای شورای ریاستی و نیز فرماندهان نظامی منطقه غربی را صادر کرده است.

اسارت ده‌ها نفر از نیروهای حفتر

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که یک گروه مسلح وابسته به دولت وفاق ملی لیبی، ده‌ها نفر از نیروهای حفتر را به اسارت گرفته است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که بیش از 190 نفر از نیروهای حفتر در جریان حمله به طرابلس به اسارت درآمده‌اند.

 ۵۶ کشته در یک هفته گذشته از درگیری‌های حومه طرابلس

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در جریان درگیری‌ّهای حومه طرابلس در یک هفته گذشته ۵۶ نفر کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها روز پنجشنبه (دیروز) نیز در جنوب طرابلس ادامه داشت.

حمله هوایی به اردوگاه «الرابع»

نیروهای دولت وفاق ملی اردوگاه «الرابع» در منطقه العزیزیه واقع در جنوب لیبی را بمباران کردند.

آلمان توقف پیشروی به سمت طرابلس را خواستار شد

«آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان توقف پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس و توقف فوری عملیات‌های نظامی را خواستار شد و تأکید کرد که هیچ راه‌حل نظامی در لیبی وجود ندارد.

مرکل افزود که از همه طرف‌های لیبی می‌خواهد که وارد مذاکره شوند.

اسارت شش نیروی حفتر توسط داعش

گروه تروریستی «داعش» اعلام کرد که شش نفر از نیروهای «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی حفتر را در نزدیکی شهر سبها در جنوب غربی لیبی به اسارت گرفته است.

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی حمله داعش به سبها را تأیید کرد اما مدعی شد که آسیبی به هیچ یک از نیروهای ارتش وارد نیآمده است.

نیروهای شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر خلیفه حفتر از بامداد پنجشنبه گذشته با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی، امارات و مصر به سمت طرابلس پایتخت لیبی پیشروی کرده‌اند تا این شهر را تصرف کنند اما تا کنون با مقاومت شدید دولت وفاق ملی مواجه شده‌اند.

49311