۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
سخنگوی ارتش لیبی از اهداف عملیات طرابلس گفت

ایرنا نوشت: «احمد المسماری» سخنگوی ارتش لیبی شنبه شب در کنفرانسی خبری مدعی شد که هدف از عملیات طرابلس، برقراری امنیت در پایتخت و آزادسازی این شهر از تروریست ها است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، احمد المسماری سخنگوی ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، افزود: یگان های ویژه ارتش لیبی تامین امنیت نهادهای دولتی و دفاتر دیپلماتیک را به عهده خواهند گرفت.

وی گفت: ما قصد نداریم تا این عملیات نظامی را گسترش دهیم.

سخنگوی ارتش لیبی اضافه کرد که تدابیر لازم برای حمایت از غیر نظامیان در عملیات «توفان کرامت» اتخاذ شده است.

مسماری با اشاره به اینکه علملیات طرابلس در هفت محور در حال پیشروی است، افزود: تاکنون 14 تن از نیروهای ارتش لیبی در این عملیات کشته شدند.


وی همچنین گفت: ارتش لیبی موفق شد مسیر ارتباطی راهبردی صلاح الدین را که تاسیسات و دانشکده های نظامی و پلیس در این مسیر قرار دارد به کنترل خود درآورد.

سخنگوی نیروهای حفتر همچنین مدعی شد که شبه نظامیان تروریستی درآمدهای اقتصادی طرابلس را در کنترل خود دارند و از این درآمدها برای تامین مالی فعالیت های خود استفاده می کنند.

خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی روز پنجشنبه در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست مقابل این نیروها مقاومت نکنند.

نیروهای خلیفه حفتر در پیشروی به طرابلس توانستند فرودگاه بین المللی این شهر را به کنترل خود درآورند اما نیروهای دولت وفاق ملی جمعه کنترل فرودگاه را از نیروهای حفتر باز پس گرفتند.
پیشتر و با پیشروی نیروهای تحت امر ژنرال حفتر به سوی طرابلس، آلمان شورای امنیت را برای نشست اضطراری دعوت کرده است.

درگیری میان گروه های لیبیایی درحالی رخ می دهد که قرار بود، کنفرانس ملی لیبی ماه ژوئیه (تیر/ مرداد ماه) سال جاری میلادی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.

پس از سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی در سال 2011، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر فرمانده ارتش از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =