به گزارش فارس:

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده از طریق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کتاب "شکوه همسرداری " به طور قطع در دانشگاه‌ها جایگزین "تنظیم خانواده " می‌شود.

زهرا سجادی اظهار داشت: پس از اظهارات صحبت‌های مدیر کل وزارت علوم پیگیری‌هایی را انجام دادیم و مشخص شد که ما به حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم نامه‌ای در ‌خصوص تدریس کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " در دانشگا‌ها از ترم بهمن ارسال کرده‌ایم و آقای قدیمی در جریان نبودند.

وی ادامه داد: دکتر افروز نویسنده کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " روز گذشته با وزیر علوم در‌خصوص تدریس این کتاب دیدار داشتند و تدریس این کتاب به جای کتاب تنظیم خانواده و کنترل جمعیت قطعی است.

سجادی تأکید کرد: این کتاپ چاپ شده است و تمام اقدامات برای تدریس آن از ترم بهمن در دانشگاه‌ها انجام شده است.

به گزارش توانا، چند روز پیش معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان اعلام کرد: کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " به چاپ رسیده و از ترم بهمن آماده تدریس در دانشگاه‌ها به جای کتاب "جمعیت و تنظیم خانواده " است.

وی با بیان اینکه "کتاب جمعیت و تنظیم خانواده " با رویکرد دولت اصلاحات بود و بر پیشگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت تأکید داشت، عنوان کرد: کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری " بر تفاوت‌های میان زن و مرد به لحاظ جسمی، روحی و عاطفی و بازخوردهای این تفاوت‌ها تأکید دارد و ازدواج را به عنوان راهی برای رسیدن به کمال طرح می‌کند؛ این کتاب همچنین معیارهای انتخاب یک همسر خوب را عنوان کرده و به دانشجویان معیارهای انتخاب همسر مناسب را با توجه به احکام اسلام و آیات قرآن آموزش می‌دهد.

قدیمی، مدیر کل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز پس از این مصاحبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه وزارت علوم بررسی و ایجاد واحدی تحت عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری را در دستور کار ندارد، گفت: بحث حذف درس تنظیم خانواده نیز در وزارت علوم مطرح نیست.42201

منبع: فارس