همایش هم اندیشی و نشست مسئولان کمیته های فوتبال لرستان و روسای هیات های فوتبال استان با حضور مدیر کل ورزش و معاونین اداره کل در سالن همایش خانه معلم برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه ابتدا سعید رستمی دبیر هیات استان استان با اراِئه مهمترین اهداف جلسه و چگونگی ارزیابی عملکرد هیات فوتبال استان پرداخت و سپس روسای هیات فوتبال و کمیته های مختلف استان با نکته نظرات به بررسی مشکلات و موانع موجود خود پرداختند. 

در ادامه ولی خسروی رئیس هیات فوتبال استان لرستان با قدر دانی از همراهی و خدمات روسای هیات های فوتبال شهرستانها و کمیته های مختلف فوتبال لرستان در سال 97گفت:درسال گذشته فوتبال لرستان درمجموع با همدلی و تلاش های خانواده بزرگ فوتبال استان توانست در ارزیابی و عملکرد فدراسیون فوتبال جزء10استان برتر فوتبال ایران در کلیه آیتم های مختلف فوتبال بوده و این افتخار بزرگ جز با همراهی شما و اداره کل ورزش و جوانان لرستان میسر نمی شد که این موفقیت هابا  تلاش های شبانه روزی و همدلی همکی به سر منزل مقصود رسید.

رئیس هیات فوتبال لرستان افزود:در سال 97با رشد 2000نفری در زمینه ورزشکاران سازمان یافته ورزشکاران فوتبال به 9743نفر رسیده که این رشد حتی نسبت به استانهای برخوردار و توسعه یافته کشورهم رقم بی نظیر و بسیار خوبی است که جای تقدیر ویژه دارد برگزاری بیش از 400 مسابقه داخلی

خسروی تصریح کرد :درسال 97بیش از 400مسابقه داخلی،74مسابقه در لیگ های مختلف کشوری و 28تیم از استان در لیگ های مختلف فوتبال ایران حضور داشته که در این حوزه هم عملکرد موفقیت آمیزی را از خود به جای گذاشته ایم .

وی افزود:در بحث داوری و کلاس های آموزشی مربیگری و دانش افزایی با برگزاری 13کلاس عملکرد قابل قبولی داشته و امیدواریم در سال 98این عدد را افزایش دهیم .

وی با اشاره به سیل فروردین ماه در لرستان افزود :در سال 98به دو تیم لیگ برتری شهرستان پلدختر به دلیل مشکلات سیل وآماده نبودن زمین ورزشگاه پلدختر یک سال تنفس و استراحت داده و بازیکنان این تیم ها می توانند با دریافت رضایت نامه در دیگر تیم های استان بازی کنند .

وی افزود :کنفدراسیون فوتبال آسیا afc100هزار دلار به مناطق سیل زده ایران کمک کرده و ما با توجه به اینکه نسبت به دیگر استانهای سیل زده از تخریب بسیار بیشتری بوده از afc   و فدراسیون خواستار توجه ویژه و عادلانه شده ایم .

خسروی تصریح کرد :کمک های afcبیشتر در زمینه مسئولیت های اجتماعی و در  این چارچوب بوده و نماینده کنفدراسیون فوتبال اسیا با حضور در پلدختر از ورزشگاه شهید سرمالیان بازدید کرد .  

خسروی ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان، افزود :هیات های ما در شهرستان‌ها نیاز به حمایت تشکیلات اداره ورزش دارد ، ما بدون حمایت مدیرکل ، بخش اعظم توان خود را از دست می‌دهیم و نیاز است از سوی اداره ورزش و جوانان  حمایت و کمک بشویم چون هیات فوتبال ارتباط تنگاتنگی با ادارات ورزش شهرستان‌ها دارد .

تلاش در همه شهرهای استان به جهت توسعه فوتبال

 رئیس هیات فوتبال استان لرستان از هدف یکسان برای پیشرفت ورزش استان سخن گفت و بیان داشت:ما همه دارای یک هدف مشخص هستیم و برای رسیدن به موفقیت‌ها باید به توافق‌های دورتر بی اندیشیم . نگاه ما به‌جای جای استان یکسان بوده و برای پیشرفت فوتبال در تمامی شهرهای استان تلاش خواهیم کرد

وی افزود:در ارتباط با مشکلات سخت افزاری ورزشگاههای شهرستانهای مختلف استان وبه خصوص شهرستانهای کوهدشت ،رومشگان و ازنا با رایزنی با اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مشکلات خاصه این شهر ها را مرتفع خواهیم کرد و نسبت به دغدغه ها و ابزار های اولیه این شهرها حساس هستیم .  

خسروی خواستار برنامه ریزی دقیق هیات ها و باشگاه شد و افزود :زمان هایی که تیم ها را یک نفره پیش می برده ایم گذشته، الان باید بتوانیم چند تیم درست کنیم تا بتوانیم در کار موفق شویم. چه در بخش بانوان و چه در بخش برادران و چه فوتبال و چه سالنی و .. ،فرقی نمی کند، الان مشکلات مالی حرف اول را می زند که اگر برنامه ریزی دقیقی انجام شود که بتوان آن را عملی کرد و اگر یک مقدار هم بهترمیدان بازکنیم تا پیشکسوتان و افراد خوش نام نیز بتوانند در نهادها صحبت کنند و جذب مشارکت داشته باشند می توانیم موفق تر عمل کنیم.

 توجه ویژه به فوتبال پایه

خسروی افزود :توجه ویژه به فوتبال پایه و استعداد یابی و نگاه ویژه به رشد فوتبال بانو ان در استان را از دیگر اولویت های مهم هیات فوتبال استان عنوان کرد و بازدید های نامحسوس و محسوس هیات فوتبال استان از مدارس فوتبال استان و نظارت ویژه را از مهمترین برنامه ای هیات فوتبال عنوان کرد .

رئیس هیات فوتبال با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و نقش اوقات فراغت نونهالان و نوجوانان گفت :مدارس فوتبال استان باید از مربیان مجرب و رسمی استفاده کنند و با مدارس فوتبالی که از مربیان فاقد کارت استفاه کنند برخورد جدی می شود .

وی در پایان از تعامل و حمایت های بسیار مطلوب اداره کل ورزش و جوانان لرستان در توسعه فوتبال در ابعاد همگانی ،عمرانی و قهرمانی قدر دانی کرد .

46

منبع: خبرآنلاین