معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم آباد در جلسه شورای بهداشت و سلامت شهرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان وضعیت متولی درمان شهرستان را مشخص کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمود آشناگر در ابتدای جلسه شورای بهداشت و سلامت شهرستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش های  خدامرادی معاونت اسبق خدمات شهری شهرداری خرم آباد و تبریک به محمد خانی سرپرست جدید این معاونت، گفت: علی رغم مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته فرمانداری خرم آباد طی چند سال گذشته، متاسفانه هنوز وضعیت متولی درمان و غذا و داروی مرکز استان مشخص نیست و شبکه بهداشت شهرستان فقط اختیار فعالیت درحوزه بهداشت را دارد، لذا انتظار داریم مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی استان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.
لزوم مدیریت امحاء پسماندهای بهداشتی
معاون فرماندار خرم آباد سپس به موضوع لزوم مدیریت امحاء پسماندهای بهداشتی، اشاره کرد و افزود: تفکیک زباله ها و پسماندهای بهداشتی باید از مبدا و در فضای بیمارستان ها، مراکز پزشکی و مطب ها صورت گرفته و سازمان پسماند شهرداری نیز از خودروی ویژه برای جمع آوری اینگونه از زباله ها استفاده کند.
 وی تصریح کرد: تمام مراکزی که زباله های عفونی تولید می کنند ملزم به استفاده از دستگاه اتوکلاو برای تبدیل پسماندهای خود به زباله عادی هستند.
تاکید بر جمع آوری سگ های ولگرد
 آشناگر در بخش دیگری از این جلسه به موضوع جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب، پرداخت و گفت: یکی از راهکارهای رفع این مشکل جمع آوری مکانیزه و به موقع زباله های سطح شهرستان است که شهرداری ها باید در این زمینه دقت عمل داشته باشند.
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم آباد همچنین ابراز داشت: دامپزشکی و محیط زیست نیز باید در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد همکاری لازم را با شهرداری خرم آباد به عمل آوردند.
 وی در پایان خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش ناحیه یک و دو از فصل تعطیلی مدارس و دبستان ها برای سم زدایی و پاکسازی این مراکز از موش و سایر حیوانات و حشرات موذی بهره برده و با همکاری شبکه بهداشت اقدام لازم را در این خصوص بعمل آوردند.
46
منبع: خبرآنلاین