دکتر جلالی رئیس دانشگاه، از طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سازمان های بیمه گر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از بابل،دکتر سیدفرزاد جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل  ۱۸۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گر، شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، بیمه نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلب دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه به سبب تورم اقتصادی و مشکل تامین منابع مالی، گفت: همکاران بنده با تمام وجود تلاش نمودند تا همچنان خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی ها ارائه شود، بسترهای آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، همچنان فراهم بماند و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به تدریج پرداخت شود.

وی افزود: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان و پیمانکاران فراهم می‌شود.

دکتر جلالی افزود: با پرداخت نکردن مطالبات، بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه ورشکستگی قرار دارند و دیگر تاب و توان استقامت ندارند.

وی گفت: بطور حتم پرداخت مطالبات سازمان های بیمه گر  به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آنها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می توانیم مطالبات شرکت های دارویی، پزشکان، پرسنل و ... را پرداخت نمائیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد مراجعین به بیمارستان ها، غیر بابلی و علی الخصوص از غرب استان مازندران و همچنین استان های همجوار می باشند، بیان داشت: در صورت ادامه وضع موجود مجبور خواهیم بود خدمات درمانی غیر اورژانسی را تنها در قبال دریافت نقدی هزینه ها و با تعرفه دولتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه دهیم و این عزیزان هم می توانند هزینه های خود را از تأمین اجتماعی دریافت نمایند، ولی امیدواریم با پرداخت بدهی ها مجبور به این کار نشویم.

دکتر جلالی بیان داشت: اولویت نخست و بدیهی دانشگاه، تداوم خدمت رسانی به آحاد مردم شریف است.

وی بیان داشت: ادامه وضع موجود امکان پذیر نمی باشد از مسئولین و مدیران کشوری خواست بصورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا نمایند تا ما در ادامه مسیر شرمنده مردم عزیزمان نشویم و بتوانیم همانند گذشته به ارائه خدمات مناسب به آنان بپردازیم.

۴۶

منبع: خبرآنلاین