تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

ایسنا نوشت:سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به زادگاه خود یعنی کارولینای جنوبی باز می‌گردد و این گمانه‌زنی‌ را به وجود آورده که بازگشت به سیاست کار بعدی است که انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکس مالوی، سخنگوی املاک و مستغلات شهر کیاوا آیلند گفت: نیکی هیلی ۴۷ ساله، سفیر سابق سازمان ملل و فرماندار سابق کارولینای جنوبی که در سال ۲۰۱۷ میلادی برای پیوستن به دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دفترش را ترک کرد، روز جمعه قرارداد خرید خانه‌ای در شهر کیاوا آیلند را منعقد کرد.

دفتر هیلی ضمن تایید خرید این خانه گفت: خانواده هیلی باید تا زمان فارغ‌التحصیلی پسرشان از دبیرستان در بهار سال آینده بین کارولینای جنوبی و نیویورک تردد داشته باشند.

چانی دنتون، سخنگوی هیلی گفت: کارولینای جنوبی همیشه خانه خانواده هیلی بوده است و آنها از بازگشت به این ایالت و دیدن دوستان و خانواده خود بسیار هیجان‌زده هستند.

هیلی از زمان استعفایش از سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در شهر نیویورک زندگی کرده اما محبوبیت بالای خود در کارولینای جنوبی را حفظ کرده است. وی در سال جاری میلادی به شرکت بوئینگ پیوست و به زودی توری را برای ترویج کتاب جدیدش آغاز خواهد کرد؛ اقدامی که در بین افرادی که مسیر رسیدن به کاخ سفید را طی می‌کند، امری رایج است.

میانگین قیمت یک خانه در شهر کیاوا آیلند که به خاطر زمین‌های گلف‌اش معروف است، حدود یک میلیون دلار است.

هنگامی که هیلی استعفای خود از سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل را اعلام کرد، اسناد و مدارکی منتشر شد که نشان داد بدهی هیلی در سال ۲۰۱۷ میلادی چیزی بین ۵۲۵ هزار تا یک میلیون دلار بوده است. اوایل سال جاری میلادی گزارشات حاکی از آن بودند که هیلی برای هر سخنرانی که انجام می‌دهد مبلغی حدود ۲۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

نیکی هیلی، یک تازه‌کار در سیاست بین‌المللی که فرماندار سابق کارولینای جنوبی بود، انتخاب غیرمعمولی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل محسوب می‌شد. وی در دوران تصدی‌اش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل به پیشبرد تلاش‌های دولت ترامپ برای مبارزه با آنچه که ادعا می‌کرد اقدامات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی توسط این سازمان بین‌المللی بوده، کمک کرد و به تنش‌های آمریکا با متحدان اروپایی‌اش و همچنین با ایران و کره شمالی رسیدگی کرد.

در دوران تصدی هیلی، دولت آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل و آژانس علوم و آموزش سازمان ملل با ادعای این‌که این دو نهاد موضع خصمانه‌ای نسبت به اسرائیل دارند، خارج شد.

310311