مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری تور طبیعت گردی در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهرداد جوادی تأکید کرد: به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری برنامه های کوه گشت و پاکسازی محیط زیست کوه جانبین انجام می شود.

وی افزود: به همین مناسبت زنگ گردشگری در مدرسه های شهرستان های شهرکرد، بروجن و فارسان نواخته خواهد شد.

جوادی تصریح کرد: در این هفته اقامتگاه بوم گردی دیار کهن بلداجی از توابع شهرستان بروجن به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری کارگاه آموزشی نقشه خوانی با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به همین مناسبت دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در شهرکرد به بهره برداری می رسد.

وی عنوان داشت: افتتاح هتل سونک از توابع شهرستان لردگان جزو دیگر برنامه های اداره کل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری است.

جوادی اظهار کرد: در این هفته همایش گردشگری آداب و رفتار گردشگران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان برگزار می شود.

وی ادامه داد: رصد ستارگان و ماه در موزه باستان شناسی و تچه نورالشهداء شهرکرد، برگزاری مراسم آئینی تعزیه در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر و غبارروبی گلزار شهداء به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

46

منبع: خبرآنلاین