مخاطبان خبرآنلاین معتقدند که ابوبکر البغدادی مهره سوخته آمریکایی ها بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسانه های خبری آمریکا چندی پیش از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر دادند. اعلام این خبر و کشته شدن آن همزمان شد با خروج آمریکا از سوریه!

پس از 8 سال جنگ و خونریزی در سوریه و خاورمیانه، چرا کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش این مقدار زمان لازم داشت؟

با توجه به سابقه ذهنی مردم درباره بن لادن ایا این حادثه در راستای مقاصد خاص کاخ سفید طراحی شده است ؟

 کاربران خبرگزاری خبرآنلاین در یک نظرخواهی پاسخ این سوال را داده اند که در ادامه می خوانیم:

کاربر بی نامی نوشت: واقعا ما باید ساده لوح باشیم که مرگشو باور کنیم. واقعا اون مردی که یه روز طناب دار گلوش انداختن صدام بود اون جنازه ای که کف حیاط یه خونه بود عثامه بن لادن پسر دومین خانواده اشرافی حجاز بود؟ مگه میشه نیروی زبده تکاور و مورد وثوق سعودی و آمریکا به دستش کشته بشه. بیچاره مردم خاور میانه که همیشه از دست این ایده لوژی های دینی سیاسی عذاب میکشند.

کاربر بی نام دیگری نوشت: یافتن و کشتن بغدادی برای آمریکا سخت نبود. تا حالا وجودش برای آمریکا مفید بود اما با تغییرات میدانی در جنگ، بیم به دام افتادن این جعبه سیاه زیاد بود. پس تاریخ مصرفش تمام شده بود و آمریکا مهره های زیاد دیگری داره که میتونه جانشین بغدادی کنه.

مخاطب دیگری نوشت: من فکر میکنم حتی تا حالا خود آمریکا در پنهان کردن و فراری دادن بغدادی نقش داشت و الان یک مهره سوخته بود که وجودش ضرر بیشتری داشت. ضمنا مرگ بغدادی باعث نابودی داعش نمیشه و شخص دیگری جانشینش میشه.

کاربر دیگری عنوان کرد: حالا که خودشون می رن نباید جعبه اطلاعات شون رو پشت سر جا بذارن. البغدادی هم فهمید که از هم پیمان خودش رکب خورده و مرگ را به دستگیری ترجیح داد.داعش هیچوقت یک گلوله هم سمت سربازهای امریکایی شلیک نکرد

حسنعلی نوشت: علت روشن است مهره سوخته دیگر نیازی بهش نیست و دیگر اینکه ترامپ در چه استیضاح رقبا گیر کرده و الان باید سوپرمن بازی در اورد تا نجات یابد و چه چیزی بهتر از دشمن صوری و ساختگی و البته خطرناک مثل داعش.

فرهاد نوشت: به نظر عجیبه این قدر مشکوکه که اسرائیلی ها هم می گن عجیب و مشکوکه.

شمس تبریزی نوشت: جمهوریخواهان و دموکراتها به خاطر خروج ترامپ از سوریه و تنها گذاشتن کردها، در روزهای گذشته خیلی به ترامپ حمله کردن. رای دادگاه فدرال هم شده بود قوز بالا قوز. ترامپ یه عادتی که داره اینه که وقتی از داخل بهش زور میاد، زنگ میزنه به خارجی ها. دفعه پیش هم که دید بایدن داره جلو میزنه، زنگ زد به نوکر اوکراینی اش زلنسکی و گفت بگرد جای سرورها را پیدا کن و ببین این پسر بایدن چقدر شیتیل گرفته. الان هم تا بهش زور اومد زنگ زد به نوکر ترکش و گفت رجب یه لطفی بکن. به من بگو البغدادی کجاست، من از خجالت ات در میام. رجب هم گفت روچشم ام. البته ترامپ قرار بود فک اقتصاد ترکیه را پیاده کنه اما رجب تو قضیه البغدادی بهش کمک کرد و اون هم بی خیال شد. سیاست یعنی همین. اما از پهلوان پنبه اسلامگرا توقع داریم که با این مرغ دلی، ادای گنده لاتها را در نیاره. دفعه هم پیش هم جلوی پوتین گنده گویی کرد و بعد در مسکو به دست و پا زدن افتاد. به اندازه توان ات بلوف بزن رجب

فرهاد نوشت: داعش را اردوغان و ترکها با پول کشورهایی مانند عربستان و بعدا چند کشور عربی دیگر ایجاد کردند تا اولا حکومت سوریه را عوض کنند و دوما کردها را پاکسازی نژادی کنند. طبیعی است وقتی به هدفشان نرسیدند تاریخ مصرف این زامبیها هم تمام شده است. اگر واقعا در ادلب کشته شده باشد یعنی تحت حمایت مزدورهای ترکیه بوده است چون آن منطقه دست تکفیریهای مورد حمایت آنهاست و احتمال دارد برای لو نرفتن اطلاعات در اثر اسارت به دست ارتش سوریه باشد.

رحمان نوشت:  بغدادی یک طمعه آماده برای آمریکا بود،باید به زمان مرگ بغدادی توجه کرد،یک برگ برنده تبلیغاتی برای ترامپ قبل از انتخابات پیش رو،ترامپ همه شکستهای سیاست خارجی خود رو میخواد با مرگ بغدادی پوشش بده

حامد نوشت: من میگم هنوز زنده است

محسن نوشت: نگرانی امریکا از گرفتار شدن او بدست مخالفان واعترافات او از همکاری با آمریکا که ضربه حولناکی برای حیثیت سیاسی امریکا بود و دیگه یک مهره سوخته جاسوسی بود

سعید نوشت: داعش رو امریکا بوجود نیاورد. بلکه امریکا بطور مهندسی شده ای از افراطی ها استفاده کرد. همونطور که الان ترامپ از کردها خواسته با تندروها متحد بشن و به ایران حمله کنن. درحالی که نه کردها رو امریکا بوجود اورده نه تندروها رو. این رسم دیرین امریکاست. عین یه فیلمنامه ی درجه یک!؛ اول جنگ درست کن بعد اسلحه بفروش و قدرت منطقه رو ضعیف کن (خودشون رو به جون هم بنداز) و وقتی به آخر خط رسیدن و به مرگ نزدیک شدن خودت مثل یک قهرمان برو هیولای قصه رو بکش. این قهرمان همیشه زمانی هیولاها رو کشته که خیالش از بابت هیولای بعدی راحت بوده اول صدام(2003) ابومصعب الزرقاوی(2006) بعدش ابو ایوب المصری (2010) و حالا ابوبکرالبغدادی و جالبه همشونم امریکا کشته حالا پاسخ اینکه چرا همزمان با خروج امریکا ابوبکر کشته شد رو شاید بشه در ورود امریکا و زنده شدن کاراکتر ابوبکر جست و جو کرد به یاد بیارید وقتی امریکا به عراق حمله کرد زندان های زیادی تشکیل شد که همشون به رسوایی کشیده شدن بجز یکی از اونها! کمپ بوکا !! و دست بر قضا تقریباً همه ی فرماندهان بلند پایه ی داعش در اون کمپ بودن!!! و بغدادی سال 2009 آزاد شد! :)) زیبا نیست؟

شما می توانید مشروح نظرات را اینجا بخوانید.

310 310