ایسنانوشت:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: تا پایان سال جاری باید ۹۹ واحد صنعتی غیر فعال استان البرز، مجدد به چرخه تولید باز گردند که از ابتدای سال جاری تاکنون این اقدامات در مورد ۵۷ واحد صنعتی عملیاتی شده و باقی آنها نیز تا آخر امسال به نتیجه می رسد

محمد امین فرشی امروز سه شنبه ۱۲ آذر در نشست خبری رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر ماه میزبان  برگزاری این دو رویداد مهم در دانشگاه آزاد کرج  است.

وی با اشاره به مشکلات کشور برای تبادل فناوری در شرایط موجود ادامه داد: هدف مهم در تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان بحث تبادل فناوری و یا جلوگیری از انتقال تکنولوژی به ایران است.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری این دو رویداد مهم افزود: در روز اول رویداد که در خصوص بحث تبادل فناوری است؛ در یک طرف میز مذاکره ۷۰ واحد فناور حضور دارند و در طرف دیگر ۱۶۲ پروپوزال از کل کشور ارائه می شود که در حقیقت نیازهای احصا شده بخش صنعت است و قرار است توسط واحدهای فناور حل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز بیان کرد: در رویداد ملی مذکور، واحدهای فناور متشکل از دانشگاه ها، مراکز رشد ویا شتاب دهنده هایی هستند که توانایی حل نیازهای واحدهای صنعتی را دارند.

وی توضیح داد: پس از اینکه واحدهای نیازمند فناوری مشکلات خود را مطرح کردند؛  واحدهای فناور برای حل آن اعلام آمادگی می کنند.

این مسئول بیان کرد:  از ۱۶۲ پروپوزالی که برای این رویداد آماده سازی شده با ۱۵ مورد مربوط به البرز است.

وی با اشاره به حضور چند کارشناس خبره از کشورهای  ترکیه و کره جنوبی در این رویداد مهم که بحث تبادل فناوری و تکنولوژی در آن مطرح است، گفت: حضور کشور کره جنوبی در این رویداد از بابت بهره وری از تکنولوژی ها و فناوری های آن کشور است و از طرفی می خواهیم موضوع خواهر خواندگی را با برخی شهرک های صنعتی این کشور مطرح کنیم.

فرشی گفت: برای دعوت از کشور ترکیه نیز موضوع تبادل فناوری و کالایی با آن کشور مطرح بوده است.

وی  با اشاره به اینکه در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذرماه سال جاری برگزاری یک رویداد ملی استارتاپی را نیز داریم که طی آن ۱۵ ایده برتر استارتاپی وارد مذاکره با سرمایه گذاران تخصصی و دارندگان واحدهای صنعتی می شوند که برای بخش آرندی و تولیدی خود نیاز به استفاده از دانش این ایده های برتر دارند.

وی بیان کرد: این ۱۵ ایده برتر استارتاپی برگزیدگان نهایی رویداد استارت آپی کشور در سال گذشته هستند که در آن‌ بیش از هزار ایده مطرح شد و مرحله دوم آن که مشتمل بر ۱۰۶ ایده برتر برگزیده کشوری بود توسط البرز اجرایی شد.

این مسئول در بخش دیگری در خصوص یکی از برنامه های ویژه شرکت شهرک های صنعتی برای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی گفت: در این راستا در استان البرز تا پایان سال جاری بالغ بر ۹۰ واحد صنعتی که با ظرفیت زیر ۵۰درصد ظرفیت کار می کردند را کمک می کنیم تا ظرفیت تولید آنها افزایش یابد.

فرشی تصریح کرد:  در این رابطه تاکنون برای بیش از ۴۵ واحد صنعتی این کار انجام شده و حداقل ۲۵ درصد به ظرفیت اقتصادی آنها نسبت به ابتدای سال افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز بیان کرد: تا پایان سال جاری باید ۹۹ واحد صنعتی غیر فعال استان البرز، مجدد به چرخه تولید باز گردند که از ابتدای سال جاری تاکنون این اقدامات در مورد ۵۷ واحد صنعتی عملیاتی شده و باقی آنها نیز تا آخر امسال به نتیجه می رسد، بطور میانگین اشتغالی که به واسطه فعالیت هر واحد ایجاد خواهد شد حدود ۱۵ نفر است.

46

برچسب‌ها