مهرنوشت:استاندار البرز از جذب ۵۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان خبر داد.

عزیزالله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان، با اشاره به نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: یادی که هرگز در دل‌ها نمی میرد، یاد شهدا است.

وی با اشاره به گزارش نیروی انتظامی استان، گفت: کرج یکی از چهار شهر جرم خیز کشور است و از البرز به عنوان یازدهمین استان پرجمعیت پس از تهران یاد می‌شود که مهاجر پذیر است و حدود ۶ درصد از آمار سرقت کشور را به اختصاص داده است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه استان البرز نیازمند توجه ملی است، گفت: با توجه به استقرار زندان‌های بزرگ ملی در استان و تبعات اجتماعی این امر و همچنین حضور خانواده‌های آسیب پذیر بویژه در مناطق حاشیه نشین استان، بسیج استانی و ملی ضرورت دارد.

شهبازی اضافه کرد: اقدامات بسیاری در استان برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته که اهم آن اشتغالزایی است و طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری البرز پاییز امسال ۱۳ درصد اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۳ درصدی داشته است.

وی گفت: مهاجران البرز بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود می‌کنند از این رو هر اندازه که در این بحث تلاش می‌شود با توجه به رشد ۱.۱۷ درصدی جمعیت مهاجران در استان، کافی نیست.

استاندار البرز افزود: ضرورت دارد در سایر استان‌های کشور نیز تدابیری ویژه برای مانایی جمعیت اندیشیده شود، از طرفی نیز ما نمی‌توانیم مانع ورود جمعیت به استان شویم و باید زیرساخت‌های لازم را برای آنها فراهم کنیم بنابراین نیازمند مساعدت ملی هستیم.

شهبازی با بیان اینکه اشتغال، رونق تولید و زندگی در البرز جریان دارد، گفت: نیروی انتظامی ۷۰۰ مأموریت دارد و باید تمامی دستگاه‌های مربوطه برای همراهی و هم افزایی در راستای کنترل و ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی، یاری رسان باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آغاز پروژه اردوگاه ماده ۱۶ استان، افزود: طی جلسه‌ای با دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر موفق به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیونی جهت راه اندازی این اردوگاه شدیم ولی با توجه به عدم پیگیری از سوی مسئول مربوطه به این بخش، این اعتبار برگشت خورد و اکنون با رایزنی صورت گرفته دوباره موفق به جذب آن شدیم.

استاندار البرز گفت: این بار باید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اهتمام ویژه ای وارد عمل شود و در سریع‌ترین زمان ممکن پروژه ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ البرز را آغاز کند.

46

برچسب‌ها