مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: تنها بیمار مبتلا به کووید-۱۹ از بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهر مرخص شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان ، دکتر علی اصغر صبوحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا در محل فرمانداری سمیرم، اظهار داشت: حال عمومی این فرد میانسال خوب است.

به گفته وی، ۲ نفر مشکوک به کرونا در زمان حاضر در بیمارستان بستری هستند که تا مشخص شدن نتیجه آزمایش و تست آنها تحت مراقب خواهند بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطر نشان کرد: یک بخش اختصاصی در بیمارستان سمیرم به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده ایم و آمادگی خود را تا بهبود شرایط عمومی حفظ خواهیم کرد.

دادستان سمیرم نیز در همین رابطه گفت : افرادی که به هر نحوی در فضای واقعی و مجازی به شایعه‌سازی در مورد وضعیت موجود کرونا  دست بزنند مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

روح الله نصر اصفهانی تصریح کرد: طبق دستور مقام عالی دستگاه قضایی، با هر فرد و گروهی که اقدام به احتکار یا گرانفروششی اقلام ضروری، شایعه سازی و تشویش افکار عمومی کنند برخورد می کنیم.

فرماندار سمیرم در ادامه با تاکید بر همکاری و هماهنگی همه سازمان‌ها در خصوص مقابله با این ویروس خطرناک، افزود: گندزدایی و ضدعفونی کردن نقاط پرتردد شهر هر ۲۴ ساعت تکرار و انجام می شود.

محمدرضا عسگریان از شهروندان خواست در خانه بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

هنرستان ها، دبیرستان ها، مساجد و دیگر مکان ها و محل های عمومی و پرتردد شهر نیز درا ین مدت به همت مسوولان و مردم ضد عفونی می‌شوند.

دکتر تنهایی  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز روز گذشته از مبتلا شدن دومین نفر به کروناویروس در این شهرستان طی یک هفته اخیر خبر داده بود.

بسیجیان شهرضایی نیز داوطلبانه اقدام به پاکسازی و ضد عفونی کردن معابر عمومی، بازار شهرضا ومحل های شلوغ و پر رفت و آمد این شهر کردند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

سمیرم و شهرضا به ترتیب در ۱۶۰ و ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.

48

برچسب‌ها