گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل زادآوری حیات وحش، حتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا استمرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تأمین فضای ایمن و آرامش برای زاد و ولد حیوانات، اقدامات حفاظتی و گشت های یگان حفاظت محیط زیست استان تشدید شد.

شهرام احمدی افزود: زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز وحشی و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی و مناطق حفاظت شده استان در این فصل آغاز می‌شود.
 وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از آسیب به وحوش در فصل زایمان و ایجاد محیطی امن برای زاد آوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه روزی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست حتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی برای گونه‌های جانوری استان فراهم شود.

این مقام مسئول با اظهار تأسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو عنوان کرد: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می‌دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سوء تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

احمدی در پایان تصریح کرد: به همین علت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی می‌دهند.

46