اقدامات حفاظتی چهارمحال و بختیاری در فصل زادآوری حیات وحش تشدید شد

گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل زادآوری حیات وحش، حتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا استمرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تأمین فضای ایمن و آرامش برای زاد و ولد حیوانات، اقدامات حفاظتی و گشت های یگان حفاظت محیط زیست استان تشدید شد.

شهرام احمدی افزود: زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز وحشی و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی و مناطق حفاظت شده استان در این فصل آغاز می‌شود.
 وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از آسیب به وحوش در فصل زایمان و ایجاد محیطی امن برای زاد آوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه روزی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست حتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی برای گونه‌های جانوری استان فراهم شود.

این مقام مسئول با اظهار تأسف از ناآگاهی برخی افراد سودجو عنوان کرد: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می‌دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سوء تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

احمدی در پایان تصریح کرد: به همین علت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی می‌دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =