غضنفری با اشاره به فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در ماه رمضان به همت مدیران بخش های مختلف استان گفت: بازار قم در ماه رمضان از تعادل نسبی خوبی برخوردار بود.

به گزارش خبرآنلاین از قم، «مهرداد غضنفری» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت) در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان این که در کالاهای مصوب افزایش نرخ مورد پذیرش نیست، گفت: تنها در مورد کالاهای غیر مصوب می‌ توانیم موضوع افزایش قیمت را مطرح کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار قم افزود: کالاهایی که قیمت مصوب ندارند، بر اساس کارشناسی های گروه های درخواست کننده به جلسه تنظیم بازار می‌ آید و بحث و بررسی می‌ شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بحث افزایش نرخ تاکسی ها و اتوبوس دغدغه همه اعضایی است که روی این موضوع مسؤولیت دارند و بحث اولی که دارند رعایت حال مردم است ولی باید بدانیم خود تاکسی ران ها و اتوبوس ران ها هم جزو مردم محسوب می‌ شوند.

غضنفری با اشاره به تصمیم شورای شهر در افزایش ۳۲.۵ درصدی نرخ اتوبوس گفت: این درصد در نگاه اول بالا است ولی در عدد خیلی معنا دار نیست، یعنی حدود ۷۰۰ تومان می‌ شود در حالی که فرمانداری روی ۲۵ درصد تأکید دارد که ۶۶۰ تومان است، از این رو می‌ بینیم که تفاوت چندانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: به عقیده من بهترین معیار نرخ تورم است که حدود ۳۲.۵ درصد است و بر همین اساس فرمانداری محترم رخ پیشنهادی که از سوی شورا اعلام شده است را بپذیرند.

معاون امور اقتصادی استاندار قم بیان داشت: در تاکسی هم توجه کنید بر اساس طرح فاصله گذاری تعداد مسافر هم کم شده است ولی حدود مصوبات ما باید معقول و کارشناسانه شده باشد، البته باید به صورت معیاری برخورد کنیم و نباید موجب سرایت به موارد دیگر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان قم تصریح کرد: وضعیت آینده استان و کشور در ارتباط با کرونا مشخص نیست و شاید دوباره با آغاز فصل پاییز و سرما دچار این بیماری شویم به همین دلیل باید در تولید، ذخیره سازی، توزیع و همچنین صادرات به دیگر استان ها ظرافت های لازم در نظر گرفته شود.

غضنفری در پایان ضمن تقدیر از همه فعالیت های مدیران و سازمان های مربوطه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تلاش کردیم در ماه رمضان به ویژه در ایام کرونا بازار را متعادل نگاه داریم و در کنار گروه های جهادی و مردمی به رزمایش مواسات نیز کمک کنیم و در پایان تأکید بر اجرای مصوبات در زمان مقرر داریم.

46