امروزه نقش و اهمیت تبلیغات در پیشبرد اهداف سازمان ها و شرکت ها، علی الخصوص شرکت های فعال در صنعت کالاهای صنایع غذایی که عمدتا" در بازارهای رقابتی حضور دارند، بر کسی پوشیده نیست.

در کشور ما طی سال های گذشته، در کنار بانک ها، موسسات اعتباری و بیمه ها و حتی پررنگ تر از آنها، صنایع غذایی و بهداشتی به عنوان بازیگران بزرگ عرصه تبلیغ قد علم کرده و هزینه های زیادی را صرف فعالیت های تبلیغاتی خود می کنند اما اگر این هزینه در مسیر صحیح و با استفاده از روش های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب کمپین های علمی، صرف نشود، نه تنها بهره وری لازم را نخواهد داشت، بلکه منابع مالی هنگفتی را بدون ایجاد ارزش افزوده، هدر خواهد داد.

این روزها رصد تبلیغات بیانگر نوعی پوست اندازی و پیشرفت چشمگیر نسبت به کارهای کلیشه ای و فاقد جذابیت گذشته است و به نظر می رسد پرچم دار این مهم شرکت صنایع غذایی بیژن باشد.

برندی نام آشنا و قدیمی که بیش از پنجاه سال در عرصه تولید فعالیت داشته و طی ماه های اخیر با اجرای کمپین تبلیغاتی خود با عنوان بیژن طعم زندگی رنگ و لعاب نمکینی به برنامه خود داده و (مراقب باشید بیژن خونتون نیوفته) را در جامعه مصطلح نموده است.

معرفی امین حیایی به عنوان سفیر برند بیژن در جایگاه سوپراستاری محبوب که این روزها در اوج شهرت هنری خود بوده و قرابت های بسیار جالبی با این برند ملی دارد کمپین مذکور را متمایز و خاص نموده است.

از جمله این قرابت ها پنجاه سالگی امین حیایی، تجربه بالا، تیپ و اندام جذاب و ورزشی، و طنز آمیخته با فرهنگ و اخلاق کاملاً عیان بوده و تحسین مخاطب را در این انتخاب هوشمندانه برمی انگیزد. با توجه به اینکه امین حیایی در برنامه جدید  عصر جدید هم از محبوبیت بالایی بین مخاطبان این شوی تلویزیونی برخوردار است، برگزیدن ایشان به عنوان سفیر برند می تواند یک انتخاب کاملا درست در عرصه تبلیغات به شمار رود.

همچنین نوع تیزرهای تلویزیونی بیژن به لحاظ کیفیت ساخت و سناریوی داستان و مرتبط بودن همه آنها با یکدیگر در نوع خود بدیع و متفاوت است.

مکمل جالبی که این شرکت در کمپین خود به کار گرفته، نصب المان های تبلیغاتی مرتبط با این کمپین و عکس امین حیایی بر روی پانصد دستگاه خودرو ایسوزو که ناوگان توزیع این کمپانی را تشکیل میدهند در سطح تهران، جذاب و علی الخصوص از دیدگاه فعالین حوزه مارکتینگ کم نظیر بوده است.

لذا ضمن تقدیر از چنین فعالیت های هدفمند و نوآورانه امید است تا صنعت تبلیغات کشورمان با درک عمیق تر از نیاز جامعه و مخاطب خود نسبت به ادامه این روند تلاش موثری را به انجام رساند.

۲۱۲۱