ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مسائل زیادی در گفتگوی میان مسکو و واشنگتن وجود دارند اما هیچ کدام از آنها به صورت راهبردی در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ حل و فصل نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بیان داشت: همه چیز در سطح تلاش برای حل یک مساله یا مساله دیگر متوقف مانده است. صادقانه من نمی‌توانم الان یک مساله که از جنبه راهبردی حل و فصل شده باشد را نام ببرم. مسائل زیادی مثل آن هستند. تلاشهایی برای حل آنها وجود داشته و راه حل‌های زیادی پیشنهاد شدند.

به گفته او، روسیه حتی در ارتباط با یک مساله از جمله مسائل مربوط به اموال دیپلماتیک، روادید، موضوعات بین‌المللی و پایان ثبات راهبردی، راه حل را معلق نساخته است. او توضیح داد: متاسفانه بار دیگر به خاطر نزاع های سیاسی داخلی در آمریکا همه اینها کند شده‌اند.

این دیپلمات در عین حال به حوزه‌های مرتبط با تعامل دوجانبه اشاره کرده و گفت: به عنوان مثال در مورد مساله سوریه گفتگو به نحوی حفظ شده است. اخیرا نیز مذاکرات، رایزنی‌ها و تبادل نظرها درباره ثبات راهبردی و خلع سلاح وجود داشته اما با کمال تاسف، منجر به تحول و راه حل نشدند اگرچه پیشنهادهای زیادی نیز وجود داشته است.

310 310