در گزارشی که از سوی وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت علوم ارایه شده است موانع اجرای حذف تدریجی کنکور تا سال 92 مرتفع شده است.

وزارت آموزش و پرورش آماده حذف کنکور است اما دانشگاه ها هنوز برای اجرای این طرح آمادگی لازم را ندارد.

حجت السلام محی الدین بهرام محمدیان  معاون وزیر آموزش و پرورش  در گفت و گو با خبرآنلاین افزود: علت اصلی به تاخیر افتادن طرح حذف کنکور، مشکلات دانشگاه ها در این زمینه است که باید تا موقع پیش بینی شده  با حذف کنکور کنار بیایند.

وی گفت: متولی این مساله آموزش و پرورش نیست و بر اساس قانون کارگروهی متشکل از وزارت علوم، آموزش و پرورش و ... تصمیم گیری آن را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی دانش آموزان کشور بحث کنکور و فشار های روانی حاصل از آمادگی آزمون سراسری است  ادامه داد: اکنون وزارت علوم نیز پای کار آمده و تا سال 1393 حذف کنکور امکان پذیر  خواهد بود.

محمدیان اظهار داشت: در گزارشی که از سوی وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت علوم ارایه شده است موانع اجرای حذف تدریجی کنکور تا سال 92 مرتفع شده است.

وی افزود: برگزاری کنکور این شائبه را در جامعه ایجاد کرده است که داوطلبان برای ورود به سیستم آموزش عالی باید با شرکت در کلاس های آمادگی کنکور از سد این آزمون بگذرند که با حذف کنکور سیستم آموزشی کشور بر اساس یادگیری مفهومی پایه ریزی خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد: حذف کنکور موجب می شود تا آموزش در مدارس بر اساس یادگیری مفهومی دانش آموزان پایه ریزی شود این در حالی است که در مدارس ما بر حافظه محوری تاکید می شود تا دانش آموزان بتوانند در کنکور خوب تست بزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش  در خصوص حذف پیش دانشگاهی از دوره تحصیلی گفت:‌پیش دانشگاهی حذف نمی شود بلکه با عنوان سال چهارم دبیرستان دانش آموزان در این دوره تحصیل خواهند کرد. وی افزود: تغییر نام پیش دانشگاهی در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام شده است و ربطی به حذف تدریجی کنکور تا سال 92 ندارد.

23245

 

منبع: خبرآنلاین