تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

ایبنا نوشت:

نمایشنامه «خون عشق دروغین» نوشته دون دلیلو با ترجمه پدرام لعل‌بخش منتشر خواهد شد. لعل‌بخش گفت: نمایشنامه «خون عشق دروغین» درباره مرد هنرمندی در حوزه هنرهای تجسمی است که چند بار سکته کرده و زندگی گیاهی را تجربه می‌کند. همسر دوم و پسر این مرد که دل خوشی از او ندارند، سعی می‌کنند با تزریق مرفین او را به مرگ نزدیک‌تر کنند،ولی در پایان متوجه نمی‌شویم مرد مرده است یا نه؟

وی افزود: دلیلو در نمایشنامه خود به مرز مرگ و زندگی می‌پردازد. درستی و اخلاقی بودن مرگ خودخواسته (اوتانازی) را به چالش می‌کشد.

به گفته لعل‌بخش، نمایشنامه «خون عشق دروغین» مجوز نشر گرفته و از سوی انتشارات افراز منتشر خواهد شد.

دون دلیلو (متولد بیستم نوامبر 1936) نویسنده ایتالیایی‌تبار و پرکار آمریکایی است که علاوه بر نوشتن چندین رمان، نمایشنامه و داستان کوتاه مقالات زیادی را نیز به رشته تحریر درآورده است.

وی را می‌توان تصویرگر جزییات و ابعاد مختلف زندگی آمریکایی به حساب آورد. از این‌رو است که موضوعات مختلفی از تلویزیون، جنگ هسته‌ای و ورزش گرفته تا جنگ سرد، ریاضیات و عصر دیجیتال در آثار او پدیدار می‌شود. وی که نویسندگی را از دهه هفتاد میلادی آغاز کرده است از زمره اصلی‌ترین نویسندگان پست مدرن به شمار می‌رود.

مجله تایم رمان «صدای سفید» دلیلو را که یک اثر پست مدرنی به شمار می‌رود به عنوان یکی از صد رمان انگلیسی برگزیده در قرن اخیر معرفی کرده است.

نمایشنامه سه پرده‌ای دلیلو با عنوان «خون عشق دروغین» برای نخستین بار به کارگردانی خود او در سال 2005 در آیدا هو اجرا شد و پس از آن در شیکاگو، واشنگتن و سیدنی به اجرا درآمده است.

دلیلو بارها برنده یا نامزد دریافت جوایز ادبی مهم آمریکا بوده است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه پولیتزر، جایزه ادبی ویلیام فاکنر، جایزه ملی کتاب سال آمریکا و جایز منتقدان ادبی آمریکا اشاره کرد.
6060

منبع: ایبنا