مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید حمایتی کشمش از هشتم فروردین ماه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ شهرام رحمانی، مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید حمایتی کشمش از هشتم فروردین ماه در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای سیاستهای حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان آغاز شده است.

او تصریح کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز و توان محدود مالی واحدهای فرآوری، خرید کشمش از کشاورزان با چالش و مشکل جدی مواجه شده بود که با خرید حمایتی از باغداران، تولیدکنندگان و واحدهای فرآوری و صادرکنندگان این محصول حمایت لازم به عمل می آید.

رحمانی با تاکید بر اینکه محصول کشمش باید تولید سال جاری باشد، افزود: محصول کشمش باید فقط از تولیدکنندگان و با معرفی نامه سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری شود.

او خاطرنشان کرد: خرید کشمش توسط کارخانجات مجری طرح، با مدیریت و نظارت کارگروهی مرکب از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کارگروه، مدیرسازمان تعاون روستایی استان دبیر، اتحادیه مباشر عضو، سرپرست شعب بانک کشاورزی استان عضو، نماینده صنف کشاورزی منطقه عضو و کارخانجات و یا صادرکنندگان مجری طرح به عنوان عضو انجام می شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین یادآور شد: نرخ خرید ارقام کشمش توسط کارخانجات و صادرکنندگان بسته به نوع، کیفیت و شیوه فرآوری با احتساب کلیه هزینه ها شامل چیدن، حمل، خرید و تحویل محصول در مراکز خرید (کارخانجات مورد قرارداد) توسط کارگروه استان تعیین شده است.

46