مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته ۱۴فرزند در این استان به متقاضیان فرزندخواندگی دارای شرایط واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عیلرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: این فرزندها براساس اولویت بندی سازمان بهزیستی به خانواده ها واگذار شده و زن و شوهر بدون فرزند، زنان و دختران بدون همسر و یا زوج‌های دارای فرزند در اولویت فرزندخواندگی این سازمان قرار دارند.

او افزود: برای فرزندخواندگی خانواده ها باید دارای شرایط مختلفی باشند که از جمله مهم ترین این شرایط می توان داشتن تابعیت، حداقل ۳۰سال سن، مقید به انجام واجبات و ترک محرمات، نداشتن محکومیت جزایی موثر با رعایت موارد مقرر در قانون مجازات اسلامی، دارا بودن تمکن مالی و... را نام برد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی همواره سعی کرده در موضوع فرزندخواندگی شرایط را به گونه ای فراهم کند که نیازهای فرزندان به صورت کامل برطرف شود.

وارثی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به تدابیر سازمان بهزیستی شرایط فرزندخواندگی تا حدود زیادی شفاف شده و خانواده ها می توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی درخواست خود را ثبت کرده و پس از آن در مراحل تعیین شده شرکت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال ۹۸، ۱۶فرزند از سوی بهزیستی به فرزندخواندگی سپرده شده بودند، اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده امسال هم بتوانیم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که خانواده های متقاضی بتوانند از نعمت حضور فرزند در منازل خود بهره مند شوند.

"