۱۶۰زوج قزوینی درنوبت فرزندخوانده هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۶۰زوج قزوینی درنوبت فرزندخوانده در سطح این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی استان گفت: در گذشته کمتر خانواده‌ای حاضر می‌شد کودکی را به عنوان فرزند خود قبول کند در صورتی که در حال حاضر متقاضیان فرزندخواندگی نسبت به قبل افزایش یافته است.
وارثی با بیان اینکه فرآیند فرزندخواندگی در قزوین به صورت الکترونیکی است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش بروکراسی اداری ،تسریع در فرایند و آگاهی بخشی به متقاضیان است.
او ادامه داد: سامانه الکترونیکی ثبت تقاضای فرزندخواندگی از اواخر اردیبهشت ماه امسال برای سه گروه از متقاضیان شامل افرادی که صاحب فرزند نمی‌شوند، خانواده‌هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم  دختران مجرد بالای ۳۰سال راه اندازی شد.
وارثی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند سرپرستی فرزندان رده سنی شیرخوارگی تا ۱۶سالگی را بپذیرند و همچنین در این قانون علاوه بر خانواده‌های بدون فرزند، دختران و زنان مجرد یا مطلقه نیز می‌توانند برای دریافت فرزند درخواست دهند.
او خاطر نشان کرد: هم اکنون ۶نفر از مجموع متقاضیان فرزند خواندگی در استان دختران و زنان مجرد هستند که فقط  حق سرپرستی دختران را می‌توانند اخذ کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال یک فرزند بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی تحویل داده شده است.
او تصریح کرد: زوجینی که به آنان فرزند داده می‌شود به صورت شش ماهه موقت خواهد بود و در صورت داشتن شرایط با اجازه دادگستری برای فرزند شناسنامه تهیه می شود.
وارثی بیان کرد: پس از تایید شش ماهه اول و تهیه شناسنامه خانواده موظف است یک سوم از اموال خود را به نام آن فرزند ثبت کند.
این مقام مسئول یاد آور شد: نظارت دوره‌ای بهزیستی حتی بعد از سپردن فرزند به صورت دائم به خانواده ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =