نرم افزار باشگاه مشتریان یک سیستم پیشرفته تجاری است که اطلاعات مشتریان کسب و کارها را با توجه به استراتژی بازاریابی آنها پردازش میکند. هنگامی که از این نرمافزار به شکلی یکپارچه در کنار فرایندهای دیگر کسب و کار، مثل اسناد حسابداری و فروش استفاده شود، میتواند کمک قابل توجهی به خودکارسازی بسیاری از فرایندهایی که با مشتری سر و کار دارند منجر شود. در ادامه این راهنمای خرید نرم افزار باشگاه مشتریان، مجموعه امکانات و راهکارهایی که در این نرم افزار برای کمک به کسب و کارها قرار گرفته معرفی میشود.
باشگاه مشتریان چیست؟
باشگاه مشتریان یکی از مفاهیم جدیدی است که با توسعه تکنولوژیهای بازاریابی و تبلیغات در مرکز توجه قرار گرفته است. نرم افزار باشگاه مشتریان مجموعهای از امکانات ارتباطی در اختیار کسب و کارها قرار میدهد که از طریق آنها میتوانند تعامل با مشتریان را افزایش داده و عملکرد واحد فروش را تقویت کنند. شرکتها و کسب و کارها برای داشتن بازدهی مناسب و امن معمولا به دنبال مشتریان وفاداری میگردند که از ارتباط با آنها لذت برده و ارزشی در این ارتباط پیدا کنند.
نرم افزار باشگاه مشتریان انواع امکانات لازم برای تعامل با مشتری را در اختیار آنها قرار میدهد تا بتوانند رابطه عمیقتری با مخاطبان خود برقرار کنند. علاوه بر این، در این نرمافزار انواع راهکارها برای ارتباط مشتری با برند نیز در نظر گرفته شده است تا مشتریان احساس ارزش بیشتری از برند دریافت کرده و بفهمند که برای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار هستند و پیام آنها شنیده میشود. به این ترتیب باشگاه مشتریان فضایی ارتباطی است که از سوی برندها و کسب و کارها برای افزایش تعامل با مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.
اهمیت راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار ها
راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارها و برندهای فعال در زمینههای مختلف مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این کار ایجاد یک پایگاه داده مشتریان بسیار کاربردی است که شناخت بهتر از مشتریان را امکانپذیر میکند. این کار به واحد روابط عمومی اجازه میدهد درک بهتری از هر مشتری داشته باشد. اما نکته کلیدی در نرم افزار باشگاه مشتریان امکانات پیشرفته تعاملی آن است که به شرکتها امکان میدهد با توجه به دغدغهها و نیازهای مشتری به او پیشنهاد دهند.
شناخت بهتر مشتریان منجر به طبقهبندی و تقسیم بهتر آنها میشود. برای مثال، فروشگاههای اینترنتی از جمله کسب و کارهایی هستند که از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده میکنند. دانستن این که یک شخص مشتری آنها است یک چیز است، دانستن علایق، سوابق خرید، و عادتهای اینترنتی او به کلی چیز دیگری است. به این ترتیب فروشگاههای اینترنتی به کمک این نرمافزار میتوانند مشتریان خود را به خوبی تفکیک کرده و برای مثال در هنگام ارائه جشنوارههای فروش پوشاک، برای مشتریان پوشاک خود کد تخفیف فرستاده و احتمال فروش خود را افزایش بدهند.
اهداف پیاده سازی باشگاه مشتریان
پیاده سازی باشگاه مشتریان از جمله فرایندهایی است که به برندها و کسب و کارها امکان میدهد از هزینههای تبلیغات و بازاریابی خود حداکثر استفاده را داشته باشند. این کار باعث میشود مدیریت اطلاعات مشتریان از یک وظیفه پیچیده و خستهکننده تبدیل به فرایندی جذاب و ساده شود.
برای مثال، تا پیش از این لازم بود کارمندان واحد روابط عمومی افرادی خونگرم با توان برقراری ارتباط شخصی بسیار قوی باشند تا بتوانند با انواع و اقسام مشتریان یک برند ارتباط برقرار کرده و به عنوان نماینده آن ظاهر شوند. اما با پیشرفت تکنولوژی و امکان استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان، این فرایند به کاری ساده تبدیل شده است. حالا دیگر قبل از برقراری تماس با مشتری، کارمندان واحد روابط عمومی به خوبی میتوانند اطلاعات مشتری را بررسی کرده و با شناخت کامل با او ارتباط برقرار کنند.
اهدافی که از تغییر راهاندازی باشگاه مشتریان به راحتی میسر میشوند در ادامه معرفی میشود.
مدیریت اطلاعات مشتریان
این ضربالمثل قدیمی که «دانش قدرت است»، با پیشرفت تکنولوژی نه فقط موضوعیت خود را حفظ کرده، بلکه همچنین از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده است. راهنمای خرید نرم افزار باشگاه مشتریان قبل از هر چیز لازم است بر اهمیت اطلاعات مشتریان تاکید داشته باشد. نرم افزار باشگاه مشتریان برای هر مشتری یک پروفایل ایجاد میکند که در آن تمام اطلاعاتی که تا به حال از مشتری به دست آمده نگه داری میشود.
این بانک اطلاعاتی برای کسب و کارها و برندها ارزشی ورای تصورات معمول دارد. به کمک این پایگاه داده مشتریان، کسب و کارها میتوانند بر اساس شناختی که در طول زمان به دست آمده عمل کنند و به این ترتیب از شانس بیشتری برای تائید پیشنهادات فروش خود برخوردار باشند.
ایجاد ارتباط ساده و سریع با مشتریان
یکی از امکانات بسیار کاربردی و پیشرفته نرم افزار باشگاه مشتریان اورست برقراری ارتباط با مشتریان است. این نرم افزار با ارائه انواع راهکارهای ارتباطی به واحد روابط عمومی اجازه میدهد به سادگی با مشتری از طریق پلتفرمهای پیامرسانی مختلف ارتباط برقرار کنند. نکته کلیدی این که این ارتباط به هیچ وجه یک طرفه نیست. این نرم افزار نه فقط به شرکتها امکان ارتباط با مشتریان را میدهد، بلکه همچنین امکان دریافت پیام، انتقادات و پیشنهادات مشتریان را به آنها میدهد.
اختصاصی کردن پیشنهاد برای مشتری
این یکی از قابلیتهای پیشرفتهای است که در راهنمای خرید نرم افزار باشگاه مشتریان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به وسیله این کارکرد نرم افزار باشگاه مشتریان، برندها و کسب و کارها میتوانند مجموعهای از واکنشها را با توجه به نحوه تعامل مشتری در مکالمه با او ارائه دهند. همچنین این قابلیت وقتی به صورت یکپارچه با ایمیل مارکتینگ و ارسال پیامها با شرایط مورد نظر ترکیب شود، میتواند برای ایجاد کمپینهای قطرهای بسیار قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرد.
ایجاد مشتریان وفادار
همان طور که میدانید ارتباط مشتری با برند را میتوان یک مکالمه در نظر گرفت. هنگامی که مشتری احساس کند صدای برند را شنیده و برند نیز متوجه نیازهای او شده، ارتباط عمیقی با برند برقرار میکند. این اتفاق باعث میشود مشتری بدون این که منافع مالی داشته باشد به صورت شفاهی برای برند بازاریابی کند. بیشتر کارشناسان بازاریابی روی این موضوع اتفاق نظر دارند که دستیابی به بازاریابی شفاهی یا دهان به دهان یکی از قدرتمندترین تکنیکهای هک رشد محسوب میشود.
ایجاد مشتریان وفادار نیاز به یک استراتژی بازاریابی و روابط عمومی با جزئیات کامل، دقت بسیار زیاد، هدفمحوری و پاسخگویی بالا دارد. بدون داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان قابل اتکا و پیشرفته، مدیریت فرایند بازاریابی تا رسیدن به ایجاد مشتریان وفادار اگر نگوییم غیر ممکن، بسیار سخت و زمانبر خواهد بود. با این حال به کمک نرم افزار باشگاه مشتریان اورست، این هدف به هیچ وجه دور از دسترس برندها و کسب و کارها در زمینههای مختلف نیست.
ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار باشگاه مشتریان اورست
نرم افزار باشگاه مشتریان اورست یک نمونه بومی از سیستمهای پیشرفته تجاری است که به کسب و کارها و برندهای داخلی اجازه میدهد انواع کارکردها و فعالیتهای این سیستمهای پیشرفته را مورد استفاده قرار بدهند. این نرم افزار از قابلیت شخصیسازی بسیار بالایی برخوردار است و انواع امکانات آن با ویژگیهای کسب و کارها مطابقت مییابد.
به این ترتیب کسب و کارها میتوانند بخش بزرگی از وظایف و فرایندهای واحد روابط عمومی خود را خودکار کرده و بدون نگرانی از خطاهای انسانی پرسنل، از حفظ مشتریان در کنار خود اطمینان پیدا کنند. نرم افزار باشگاه مشتریان اورست با ارائه انواع امکانات ارتباطی و همچنین قابلیت فعالیت یکپارچه با انواع دیگر سیستمهای تجاری مثل حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتری ، به برندها اجازه میدهد تعامل و مکالمه خود با مشتری را حفظ کنند. این نرم افزار به آنها برای این کار مجموعه قابل توجهی از امکانات و کارکردها ارائه میدهد که باعث میشود این فرایند بسیار سادهتر شود.
علاوه بر این موارد، نرم افزار باشگاه مشتریان اورست به سادگی قابلیت اتصال به پورتال تلفن سانترال و ضبط و پخش مکالمات مشتریان، پنل پیامک، انواع پلتفرمهای ارتباطی، و حتی امکان مشاهده مشتریان روی نقشه را به شرکتها میدهد. به این ترتیب آنها میتوانند از انواع روشها برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتری بر اساس اطلاعاتی که از او دارند بهره ببرند. به عنوان آخرین نکته در راهنمای خرید نرم افزار باشگاه مشتریان اورست لازم است روی رابط کاربری ساده و جذاب این نرم افزار نیز تاکید شود. این نرم افزار با کاربری آسان مجموعهای قابل توجه از امکانات پیشرفته بازاریابی را به شکلی ساده در اختیار شرکتها، برندها، و واحد روابط عمومی آنها قرار میدهد.
2121