ایسنا نوشت:

این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام موسوی هوایی ـ معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ـ و جمعی از مسئولان تصریح کرد: با تاکید بر ضرورت «نظارت کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نحوه تولید و انتشار کتاب‌ها» گفت: گاهی کتاب‌هایی منتشر می‌شود که با مبانی اسلامی، اخلاقی و اجتماعی سازگاری ندارد و باید شما در این خصوص دقت بیشتری داشته باشید.

آیت​الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نویسندگان باید چند موضوع را در نوشتن کتاب لحاظ کنند که یکی از آن‌ها نوشتن کتاب با ادبیات مخاطب است؛ بنابراین نویسندگان متناسب با نیازهای روز و ادبیات مخاطب قلم بزنند و از نوشتن کلمات دشوار دوری کنند.

وی گفت: امروز مسائل زشت در لباس زیبا عرضه می‌شود؛ مثل عرفان‌های کاذب که متاسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعی و سیاسی نفوذ کرده است.

مکارم شیرازی این مساله را برای نظام اسلامی بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد که اگر کشوری به مسائل خرافی و عرفان‌های کاذب متوسل ‌شود، معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید ترویج عرفان‌های کاذب را نوعی جنگ روانی دشمنان دانست و افزود: دشمنان در این میدان خیلی حساب‌شده کار می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی از سازمان‌هایی است که باید متولی مقابله با این کارها باشد و نسبت به این مسائل اهتمام ورزد. سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه زحمات زیادی کشیده است اما نباید به این‌ها قانع بود.

/2929

 

منبع: ایسنا