مهر نوشت:

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ارزشهای اسلامی در جامعه در حال کمرنگ شدن هستند، مبارزه با مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی را باعث تقویت مبانی نظام عنوان کرد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تصمیم نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی افزود: اخیرا در مطبوعات نوشته‌اند که نیروی انتظامی تصمیم گرفته با مفاسد اخلاقی و برنامه‌های ضد ارزشهای اسلامی مبارزه جدی کند که ما این را طلیعه امر مبارکی می‌دانیم.

وی افزود: ارزش های اسلامی در حال کمرنگ شدن است و این ارزش‌ها هم جنبه اخلاقی و هم جنبه سیاسی پیدا کرده است، دشمنان سعی می‌کنند مفاسد اخلاقی و برنامه‌های ضد اخلاق مانند بدحجابی و بی‌حجابی را شایع کنند تا اساس سیاست اسلامی را متزلزل کنند. مبارزه با مسائل ضد ارزشی و ضد اخلاقی باعث تقویت مبانی نظام و مبانی ارزشهای اسلامی ما می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن هشدار به کسانی که باعث تزلزل در انجام وظیفه نیروی انتظامی می‌شوند، افزود: به کسانی که سابقا وقتی این صحبت‌ها پیش آمد سعی کردند نیروی انتظامی را متزلزل کنند هشدار می‌دهیم که با نیروی انتظامی همکاری کنند.

استاد برجسته حوزه افزود: همه ارگانها باید همکاری کنند نه اینکه خدای نکرده چراغ سبز بر ضد آن بدهند حالا که تصمیم قاطع برای جلوگیری از مفاسد اخلاقی گرفته شده دولت و صدا و سیما و خطبای محترم و مطبوعات همگی باید همکاری کنند و این کار تنها کار نیروی انتظامی نیست.

وی افزود: این برنامه، برنامه‌ های فرهنگی است برخورد برای آن دسته از افرادی است که هم قانون شکن هستند و هم لجوج و هر چه تذکر داده می‌شود عمل نمی‌کنند و در مراحل نخستین اصل بر تذکر است.

 استاد حوزه علمیه ابراز امیدواری کرد که با این تصمیم این معضل اجتماعی ریشه کن گردد و این نیازمند همکاری عمومی است که دست به دست هم بدهند تا این مشکل را حل کنند و به نگرانی‌ها پایان دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی در مورد مصاحبت و مراتب دوستی با همسفر، دین اسلام را دینی اجتماعی معرفی کرد و گفت: اسلام دینی اجتماعی است حتی عبادات اسلام روح اجتماعی دارد، نماز که از مهم ترین عبادات است بر اساس جماعت است و نماز فرادا در مراتب بعدی قرار دارد چنانکه که تمام ضمیرها در نماز به صورت جمع واقع شده است و در دیگر عبادات نظیر نماز جمعه و حج نیز به صورت جمعی می باشد و روح اجتماعی بر آن حاکم است.

وی با بیان اینکه اسلام مانند مکتب‌هایی که دعوت به انزوا و گوشه گیری می‌کنند نیست، گفت: عرفانهای کاذب که یکی از شروط آن عزلت و گوشه گیری است است، مکاتب انحرافی هستند ولی اسلام سفارش می کند که در اجتماع باید خود را ساخت؛ نه اینکه در گوشه ای مشغول عبادت و ریاضت شد مانند رهبانیتی که در میان مسیحیان هست.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: افتخار نیست که انسان با گوشه گیری و عزلت خودش را حفظ کند اسلام نه با رهبانیت موافق است و نه با عزلت و گوشه گیری.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =