رئیس ستاد دهه غدیر کشور با تاکید بر ترویج همگانی فرهنگ غدیر از سوی عالمان دینی؛ گفت: دهه غدیر به صورت مردمی در جامعه برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران‌؛ حجت الاسلام شیخ محمود نظری امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مازندران در مصلای ساری با اشاره به اهمیت منشور غدیرگفت: برپا نمودن دهه غدیر در مجامع عمومی غدیر را احیا کنیم زیرا غدیر مکمل دین و آئین است.

وی افزود: خداونددرباره بعثت و نبوت آیه اکملت نازل نکرد اما در زمینه امامت حضرت علی (ع) الیوم اکملت لکم که هدف همه پرچمداران غدیر این است چگونه غدیر را عاشورایی کنیم.

نظری گفت: عاشورا در میان مردم رواج دارد زیرا گذشتگان ما قدم برداشتند غدیر را اگر اهتمام می بخشیدیم امروز غدیر مغفول نمی ماند و امروز مطالب غدیر در جهان به عنوان یک هدف متمدن گرای بشریت می تواند مطالبی داشته باشد.

او ادامه داد: شیعه دو ‌پرو بال دارد غدیر و عاشورا،علما در میان مردم،ائمه جمعه و جماعات با تبادل افکار و نظر در نصایح منازل تکایا، استانها روستاها شهرها کشور و جهان غدیر را عاشورایی کنیم و این اقدام اصول اصلی را ماندگار کنیم.

نظری گفت: تا کنون هشت هزار همایش و اجلاس جهانی در مورد فرهنگ غدیر و ولایت برگزار شد ستاد دهه غدیر با محوریت مقام‌معظم رهبری در مشهد همایش معنوی، در شیراز و قم دکترین جهانی غدیر و درفضای مجازی سال گذشته در مازندران برگزارشد امسال نهمین اجلاس دهه غدیر دکترین جهانی معرفت به نهج البلاغه می رسد که باید کلام مولا علی احیا شود.

وی افزود: گزارش ستاد دهه غدیر خلاصه نویسی شد وظیفه داریم غدیر را ترویج کنیم ان شالله دولت جدید نیز با کابینه قوی غدیر را مردمی کند.

48