کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از باخت مقابل تیم ملی ایتالیا حاضر به صحبت با رسانه‌ها نشد.

ورزشکاران المپیکی ایران بیش از یک هفته است که در این آوردگاه مهم و سخت مشغول تلاش کردن و جنگیدن بر سر موفقیت هستند و در این میان، مردم ورزش دوست کشور هم با تب و تاب دنبال کننده این رویداد بزرگ هستند و لحظه لحظه اخبار و حواشی و مسابقات کاروان ورزشی ایران را در المپیک توکیو رصد می کنند.در این میان یکی از بخش های مورد علاقه برای هواداران و دنبال کنندگان ورزش این است که قهرمانان و ورزشکاران مورد علاقه آن ها پس از پایان یک رقابت، فارغ از نتیجه حاصل شده در آن، چه نظری در مورد آن بازی داشته اند و چه نکاتی مدنظرشان است.

با این حال به نظر می آید که این مورد چندان برای بعضی از ورزشکاران کاروان المپیکی ایران جا نیفتاده و آن ها علی رغم اهمیت و لزوم گفت و گو با خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی، ترجیح می دهند با این مسئله به طور طلبکارانه برخورد کنند. نمونه تازه این اتفاق هم مربوط به سعید معروف، کاپیتان باتجربه و باسابقه تیم ملی والیبال است. انتظار می رفت که معروف به عنوان بزرگتر تیم، پس از باخت مقابل تیم ملی ایتالیا هرچند برای لحظاتی کوتاه، با خبرنگاران همکلام شود و نظرش را درباره بازی بگوید. از این بگوید که تیم تلاشش را کرد اما زورش به نایب قهرمان دوره قبل المپیک نرسید و  قول بدهد که تیم در بازی آخر با تمام توان به زمین می رود تا صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند یا حتی اگر مایل به مصاحبه نیست، با عذرخواهی کوتاهی از میکسدزون عبور کند و برود نه این که در جواب خبرنگاران، ابرو بالا بیندازد و بگوید که نه! مصاحبه نمی کنم.

این گونه رفتارها صرفا باعث دلسردی مردم و اهالی رسانه از این چهره های بزرگ و سرشناس می شود.چهره هایی که نمونه های خارجی آنان پس از هر مسابقه ای با روی باز پذیرایی خبرنگاران هموطن خود و یا سایر خبرنگاران هستند و با آن ها به گفت و گو مشغول می شوند چرا که می دانند این امر، احترام گذاشتن به مردم کشور خودشان و خبرنگارانی است که برای پوشش چنین رویدادی هزاران کیلومتر تا توکیو آمده اند.در این میان از نقش توجیه گر فدراسیون و مدیررسانه ای تیم هم نباید گذشت چرا که به نظر می آید ورزشکاران ملی و حرفه ای ما به آموزش بیشتری در این مورد نیازمند هستند.

254 251

منبع: خبرآنلاین