رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین طی ۲۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته با فعالیت کمیته معتذرین ۵ هزار و ۱۱۴ شاکی نیز از ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خود گذشتند.

محمدرضا عدالتخواه که در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر مهاجران سخن می گفت با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه ای دانست و افزود: به گفته نبی مکرم اسلام(ص)، اصلاح ذات البین از نماز، روزه و صدقه افضل تر است.

وی اظهار داشت: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود، کینه ها و خصومت ها را برطرف می سازد.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد، در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: کمیته معتذرین در سه سطح  کلانتری ها، دادگاه ها و زندان ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷ هزار و ۱۰۶ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که در نهایت عذر ۵ هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شد.