۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: ۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ساماندهی آنها در دستور کار است.

رهبردین افزود: از این تعداد، ۲۰ هزار حلقه مربوط به سال های پیش از ۱۳۸۵ بوده و طبق قانون برای آنها تا حدی مجوز صادر می شود که البته نصب کنتور هوشمند و اجرای سیستم تحت فشار از جمله مقدمات صدور مجوز برای این چاه هاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص وضعیت چاه های مجاز و غیرمجاز در آذربایجان غربی نیز بیان کرد: ۲۰ هزار حلقه چاه نیز در استان وجود دارد که صاحبان آنها مدعی هستند این چاه ها پیش از سال ۱۳۸۵ حفر شده که آنها در دست بررسی بوده و در ۲ سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

رهبردین ادامه داد: همچنین ۱۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که با اولویت بندی انسداد می شود و پنج هزار حلقه چاه از آنها نیز مسدود شده است.

وی گفت: برداشت های غیرمجاز از این چاه ها، سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب بوده و در دوره ۳۰ ساله حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب برداشت از آنها انجام شده که این میزان کسری را به ۷۵۰ میلیون مترمکعب کاهش داده ایم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ سیستم یکپارچه مدیریت منابع آب ایجاد و همه اطلاعات از حالت دستی خارج شده و حتی خدماتی که برای ۳۷ هزار حلقه چاه مجاز ارائه می شود، در آن سامانه ثبت می شود.