ایبنا گزارش داد:

مسوول انتشارات «دارالحدیث» قم از چاپ نخست مجموعه دو جلدی کتاب «مصابیح‌الانوار فی حل مشکلات ‌الاخبار» خبر داد و گفت: مولف در این اثر به شرح و تفسیر حدود 363 حدیث و روایات مشکل قرآنی پرداخته است.

محمدجعفر تجلی در این باره اظهار داشت: احادیثی که از سوی ائمه اطهار(ع) مطرح شده‌اند، در طول زمان در فهم آنها به دلیل نقل قول شدن از زبان افراد مختلف، ابهاماتی رخ داده که مولف برای رفع این ابهام‌ها، کتاب «مصابیح‌الانوار فی حل مشکلات ‌الاخبار» را به رشته تحریر درآورده است.

وی ادامه داد: احادیث مربوط به قضا و قدر، خیر و شر، خلود در عذاب، مباحثه میان امام رضا(ع) و مرد مسیحی، از جمله احادیثی‌اند که برای برخی افراد جامعه قابل فهم نیستند. بنابراین، مرحوم سید عبدالله شبر، مولف اثر «مصابیح‌الانوار فی حل مشکلات‌الاخبار» در این کتاب به تفسیر آنها به زبانی عامیانه پرداخته است.

مسوول انتشارات «دارالحدیث» قم تصریح کرد: 14 صفحه از این نوشتار به معرفی زندگی‌نامه، آثار مکتوب، استادان، شاگردان و مسایل و رویدادهای مهم زندگی مرحوم سید عبدالله شبر اختصاص دارد.

تجلی در پایان گفت: «عقیده و اصول دین»، «تفسیر قرآن» و «اصول فقه» از دیگر آثاری‌اند که به قلم مرحوم سید عبدالله شبر به رشته تحریر درآمده‌اند.

چاپ نخست کتاب «مصابیح‌الانوار فی حل مشکلات‌الاخبار» اثر مرحوم سید عبدالله شبر در شمارگان 1000 نسخه، 1400 صفحه و بهای 230 هزار ریال به تازگی از سوی انتشارات «دارالحدیث» قم راهی بازار نشر شده است.
6060

منبع: ایبنا