تلاش برخی نمایندگان برای حذف ادغام وزارتخانه​ها از برنامه پنجم توسعه با تذکر رئیس​ مجلس روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، جمعی از نمایندگان از جمله محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در پی لغو ادغام وزارتخانه​ها از بدنه برنامه پنجم هستند تا این مساله چالش ساز میان دولت و مجلس را حذف کنند. این نمایندگان طرحی برای حذف ماده 53 قانون برنامه پنجم را تهیه کرده و برای آن 200 امضا هم جمع آوری کرده بودند.

اما این مساله با تذکر یکی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مواجه شد که مورد تایید رئیس​مجلس نیز واقع شد.

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت با بیان اینکه برخی کارهای نمایندگان هم عرض شده است، گفت:ما به ماده 53 برنامه پنجم رای داده​ایم تا دولت تعداد وزارتخانه​ها را به 17 عدد کاهش دهد. اما الان 200 نماینده مجلس طرحی نوشته​اند که ادغام ها را منتفی کنند.

وی اینگونه رویکردها را برخلاف شان و جایگاه مجلس خواند و خواستار جلوگیری از اقدامات شتابزده و غیرکارشناسی شد.

رئیس مجلس هم با تایید سخنان وی یادآور شد که موضوع ادغام وزارتخانه​ها در نتیجه مشورت کمیسیون تلفیق و دولت در ماده 53 قانون برنامه پنجم در راستای اجرای اصل 44 آمده و تصویب شده است.

لاریجانی ادامه داد: اما اینکه با فوریت بیایند و وزرا را حذف کنند، در قانون نیامده است و تنها یک سلیقه از سوی دولت است وگرنه مجلس که مهلت دو ساله به دولت داده است. دولت دو سال مهلت داشت تا به ادغام وزارتخانه​ها بپردازد اما تصمیم گرفته است که درچند ماه اول این کار را بکند.

وی نهایتا تاکید کرد: این تعجیل در ادغام وزارتخانه​ها ربطی به مجلس ندارد و مجلس نباید تاوان آن را بدهد.

رئیس​مجلس در ابتدای جلسه امروز خطاب به محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه که مرجع بسیاری از نمایندگان برای پرس و جو درباره طرح حذف ماده 53 قانون برنامه پنجم بودند، گفت: امروز شما چقدر مشتری دارید!

/2929

منبع: خبرآنلاین