تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

در این مقاله به بررسی تخصصی تعمیر ماشین آلات راهسازی و موارد مهم و قابل توجه پرداخته ایم. 

در این مقاله به بررسی تخصصی تعمیر ماشین آلات راهسازی و موارد مهم و قابل توجه پرداخته ایم. به طور کلی به ماشین آلات و تجهیزاتی که در ساختمان سازی, راهسازی, پروژه های عمرانی, معدن و ... مورد استفاده قرار می گیرند ماشین آلات راهسازی گفته می شوند.

 ماشین آلات مورد استفاده در پروژه های نام برده شده را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  •  ماشین آلات سنگین که شامل: لودر، بولدوزر، گریدر، اسکریپر، غلتک، غلتک‌های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی هستند.
  •  ماشین آلات نیمه سنگین مانند: کمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراک میکسر، پمپ بتن فینشر.
  • ماشین آلات سبک مانند: لندرور، پیکان و غیره
  •  سایر ماشین آلات کارگاهی مانند: ویبراتور، دستگاه بتن بتونیر، موتور جوش، تسمه نقاله، سنگین شکن، ماسه شور
  • شن شور، ماسه ساز و ...

هر کدام از این ماشین آلات کاربردهای خاصی دارند و در موارد مختلفی استفاده می شوند. اما آنچه در بحث تعمیر ماشین آلات راهسازی اهمیت دارد نگهداری و سرویس دوره ای آنهاست.

انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی

لودر

لودر (loader)  به معنی حمل کننده است. این وسیله یکی از مهم ترین ماشین آلات مورد استفاده در حوزه راه و شهر سازی است. این ماشین نقش بسیار مهمی را در پروژه های عمرانی و راه و شهرسازی دارد. لودر از گروه ماشین های تراکتوری می باشد که در سایز های متفاوتی وجود دارد و توسط برند های گوناگون تولید شده و به بازار عرضه می شود.

موارد استفاده: بارگیری ماشین آلات حمل مواد خاکی, لایروبی, ایجاد خاکریزها, برداشتن سطوح سیمانی شکسته شده, ایجاد کانالهای کوچک و متوسط جهت لوله گذاری و ...

تعمیر انواع بیل مکانیکی

بیل های مکانیکی قادر به حفرحجم وسیعی از زمین هستند. تنوع بالای این بیل ها در حفاری دلیل استفاده عمده ی آنها در این زمینه است، زیرا بازوی حفر می تواند 360 درجه حرکت کند، تا نمای کاملی از محل ساخت و ساز ارائه دهد.

موارد استفاده: برای حفر، بارگیری، خاک برداری و تخریب.

تعمیر جک هیدرولیک بیل مکانیکی

جک بیل مکانیکی یک سیستم پیستونی است که با نیروی هیدرولیکی کار می کند. این جک با نیرویی که به وجود می آورد سبب حرکت بازوی مفصلی بیل مکانیکی می شود.جک بیل مکانیکی را مجموعه سیستم هیدرولیکی به حرکت در می آورد. چند جک که هرکدام قسمتی از بازو را جابه‌جا می‌کنند و تمام این جک ها نیروی خود را از طریق سیستم هیدرولیکی که توسط یک پمپ مادر تأمین شده است، به دست می‌آورند. اما یک پمپ مادر خود از قسمت‌های مختلفی مانند: روتور، پیستون، پلیت، فنر و عینکی ها تشکیل شده است.

از آنجایی که این جک ها نقش مهمی در کارایی بیل های مکانیکی بر عهده دارند, لذا نگهداری و تعمیر به موقع آنها از اهمیت زیادی بر خوردار است. شرکت سفلا دیزل یکی از با سابقه ترین شرکت های تعمیر ماشین آلات راهسازی است که میتواند خدمات تعمیر بیل مکانیکی را به صورت کاملاً تخصصی در سراسر ایران ارائه نماید.

اهمیت سرویس دوره در کاهش هزینه تعمیر ماشین آلات راهسازی

ماشین ها متناسب با شرایط کار، پیچیدگی مکانیزم و اهمیت در دوره های زمانی مختلف با سطوح بازدید مختلف بررسی می شوند. به طور مثال در بازدیدهای روزانه که قبل و بعد از انجام کار روزانه انجام می گردد، قسمت ها و مکانیزم های ظاهری بررسی می گردند و مشکلات جزئی به سرعت برطرف می شوند.

در صورتی که بازدید های روزانه قبل از کار انجام نشود، امکان دارد ماشین در پروژه ها به صورت جدی تری خراب شده و از کار بیفتد که ضمن افزایش هزینه های تعمیر، زمان کار نیز از دست برود.

بازدید و سرویس دوره ای ماشین آلات راهسازی

متاسفانه این روال در بین افراد جا افتاده که تا زمانی که ماشین خراب نشده و اتفاق عجیبی رخ نداده نیاز به بازبینی و رسیدگی به آن وجود ندارد. اما از دید ما که عمری است در این زمینه فعالیت می کنیم این کار کاملا اشتباه است و سبب کوتاهی عمر مفید ماشین ها می شود.

در واقع حتی اگر ماشین آلات راهسازی شما هیچ ایرادی در ظاهر و روند کارکردشان ندارند باز هم نیاز است که به صورت دوره ای و در بازه های زمانی مختلف بازدید و سرویس شوند.

این کار کمک می کند تا اگر قطعه ای از ماشین در حال خرابی یا فرسودگی باشد به سرعت شناسایی شود. این کار چندین مزیت دارد از جمله؛

1. بالا بردن عمر مفید ماشین

2. عدم معطلی پروژه ها به دلیل خرابی های پیش بینی نشده

3. امکان تعمیر و استفاده مجدد از قطعه آسیب دیده

4. جلوگیری از آسیب دیدن قطعات دیگر

 تعمیر ماشین آلات راهسازی خود را به سفلا دیزل بسپارید!

همه ماشین آلات راهسازی پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیر دارند. از این رو لازم است برای افزایش بهره وری و عمر مفید آنها کار تعمیرشان، به مراکز معتبر سپرده شود. برای انجام خدمات تعمیری و یا تعویض، شرکت های بسیاری وجود دارند اما تشخیص اینکه کدام یک معتبرتر و دارای سابقه ی کاری خوب است بر عهده ی شماست.

شرکت سفلا دیزل با سابقه ترین شرکت تعمیر ماشین آلات راهسازی در ایران است که با داشتن سابقه درخشان و گواهینامه ها و تاییدیه های بین‌المللی  آماده انجام پروژه های مختلف در زمینه تعمیر و سرویس ماشین آلات راه سازی می باشد.

شرکت فنی و مهندسی سفلا دیزل توانایی تعمیر تمامی بخش های ماشین های سنگین و قطعات جانبی آن ها را دارد. تعمیرکاران سفلا دیزل از بین افراد کار آزموده و با سابقه انتخاب شده اند و به صورت دوره ای جهت آشنایی با فنون جدید آموزش می بینند.