سایت 24 نوشت:

سیده زهرا مصطفوی خمینی، دختر حضرت امام(ره) به تازگی در گفت‌وگویی ضمن بیان برخی خاطرات خود از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به برخی نکات کلیدی زندگی ایشان نیز اشاره کرد. خانم مصطفوی که مدیر گروه کلام و فلسفه اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، است در برنامه «صدای خاطره» رادیو گفت و گو درباره زندگی، افکار و اندیشه‌های حضرت امام (ره)، نکات جدید و قابل توجهی را مطرح کرد که سایت «24» بخش‌هایی از ان را منتشر کرده است:

- یکی از مسائلی که امام در مورد حجاب معتقد بودند رعایت عرف جامعه بود. امام معتقد بود اگر پوشش چادر مورد پسند عرف جامعه نباشد، نباید از آن استفاده کرد. یعنی برای امام (ره) ملاک عرف جامعه است و این نظر امام ایشان را با سایر علما متمایز می‌کنند. چراکه امام به عرف بها می‌دهند و یک اصل می‌دانند.

- ظاهرا همسر احمدآقا دانشگاه رفته بودند و وسط کلاس را پرده کشیده بودند و ایشان برای امام (ره) نقل می‌کنند و امام فرمودند که کاردرستی نیست و وقتی که از سیما برای حجاب پیش امام آمدند اما به آن‌ها فرمود شما در تیتراژی که داشتید، گریمور زن ندیدم درحالی که در بین بازیگران زنانی بود که معلوم بود گریم شده‌اند که تعجب و حیرت حاضرین را برانگیخت.

- امام (ره) اصلا موزیک را حرام نمی‌دانند و حتی صدای زن و مرد را حرام نمی‌دانند، مگر اینکه درحالت صدای آن‌ها تحریک کنندگی وجود داشته باشد و مخاطب را به حرام بیاندازند. حتی من در زمان حیات امام (ره) جلسات سخنرانی داشتم که در مقابل مردان بود و امام اعتراض نمی‌کردند که چرا مثلا جلوی مردها سخنرانی می‌کنید.

- اشکال فقط در تحریک کنندگی است امام معتقد بودند صدای مرد و زن یکی است مگر اینکه تحریک کننده باشد.

4747 

منبع: 24آنلاین
"