دو ماه پس از شروع قانون جدید اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی، باید به این فکر باشید که چقدر نمره منفی گرفته اید. شاید مجاز به رانندگی نبودید!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفته که با سامانه 30005151 می توانید هم نمرات منفی تان و هم میزان خلافی ماشینتان را بگیرید.

به گفته سردار اسکندر مومنی، رانندگان می توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به به پیامک 30005151 از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوند. همچنین اگر شماره VIN خودرو را که در کارت آن حک شده، به این سامانه بفرستید، میزان خلافی ماشین را هم متوجه می شوید. البته شماره 30005151 پیش از این هم برای گرفتن خلافی فعال بود. همچنین بزودی سایت اینترنتی برای آخرین وضعیت تخلفات رانندگی افراد راه‌اندازی می شود.

اما مطلع شدن از میزان نمرات منفی برای عاقبت و آینده خودتان خوب است. به گفته سردار مومنی، بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورتی که راننده 30 نمره منفی را در مرحله اول کسب کند گواهینامه‌اش به مدت 3 ماه ضبط می‌شود و در این مدت حق رانندگی ندارد: "در صورتی که رانندگان 2 تخلف حادثه‌ساز را به طور همزمان انجام دهند خودروشان 3 روز توقیف می‌شود. از تمامی رانندگان می‌خواهیم ضمن مبارزه به مراکز پلیس +10 نسبت به اصلاح نشانی و شماره تلفن همراه خود در سامانه پلیس اقدام کنند چرا که با راه‌اندازی سامانه جدید در صورتی که افراد مرتکب تخلف شوند به صورت خودکار جریمه آنها به آخرین آدرسی که در اختیار پلیس است ارسال و به تلفن همراه آنها پیامک می‌شود."

4747

منبع: خبرآنلاین