تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

پارچه ها در ساخت و تولید لباس ها و محصولات پوششی نقش ایفا می کنند.‌ از این متریال جهت تولید لباس به عنوان یکی از نیازمندی های بشریت بهره می گیرند. تفاوت قیمت در آن ها به نوع الیاف به کار رفته و تراکم بافت درونی بر می گردد. یک پارچه گران قیمت به طور حتم لباسی گران قیمت را نیز می سازد.

پارچه ها در ساخت و تولید لباس ها و محصولات پوششی نقش ایفا می کنند.‌ از این متریال جهت تولید لباس به عنوان یکی از نیازمندی های بشریت بهره می گیرند. تفاوت قیمت در آن ها به نوع الیاف به کار رفته و تراکم بافت درونی بر می گردد. یک پارچه گران قیمت به طور حتم لباسی گران قیمت را نیز می سازد. به دلایل مختلفی ممکن است افراد به دنبال خرید پارچه ارزان قیمت باشند. اما پارچه ارزان کجا بخرم؟؟ سوالی که در ابتدای کار ذهن هر کسی را درگیر می نماید. در وهله اول باید دانست که چه نمونه پارچه هایی ارزان قیمت هستند. در درجه دوم باید دید به چه شیوه ای خرید پارچه با قیمتی پایین تر و ارزان تر صورت می گیرد.

پارچه ارزان

خرید پارچه ارزان به دلایل مختلفی صورت می گیرد. یکی از دلایل آن نداشتن بودجه کافی برای خرید لباس می باشد. دوخت یک لباس از خرید لباس آماده به صرفه تر است. به همین دلیل بانوان ترجیح می دهند خودشان مانتو بدوزند. برخی افراد نیز در حال آموزش دیدن جهت خیاطی هستند. این هنرجویان برای یادگیری به سراغ پارچه های ارزان قیمت می روند و تمرین می کنند. برخی افراد نیز پارچه فروشی دارند و به دنبال خریدی ارزان و مناسب هستند. عده ای دیگر نیز کارگاه تولیدی لباس داشته و جهت تولید خود به دنبال نمونه هایی با قیمت مناسب جهت خریداری هستند. در این جا ۵ نمونه پارچه با قیمت مناسب معرفی می شوند.

پارچه نخی ارزان

پارچه پنبه ای یا نخی یکی از نمونه های ارزان و با کیفیت بازار می باشد. این نمونه از متریال مورد نظر سبک، نرم و لطیف هستند. اگر کثیف شوند به راحتی قابل پاکسازی و رفع آلودگی می باشند. اما باید توجه نمود که در اثر رطوبت دیدگی دچار آبرفت و تغییر سایز می شوند. سبکی و نرمی آن منجر به چروک شدن این گزینه می شود. در هوای گرم قادر است تا بدن را در شرایطی خنک قرار دهد. از نظر کیفیت و قیمت در جایگاه مورد توجهی قرار گرفته است.

پارچه ریون ارزان

پارچه ریون که برگرفته از الیاف مصنوعی است دومین گزینه با قیمت مناسب محسوب می شود. این نمونه از تغییر پنبه و چوب و در اثر بازسازی آن ها به وجود آمده است. بنابراین الیاف مصنوعی به کار رفته در آن شباهت و نزدیکی زیادی به الیاف طبیعی دارند. حالتی تور مانند و سبک به آن بخشیده است. مناسب فصول گرم سال بوده و از تنوع زیادی برخوردار می باشند.

پارچه تریکو ارزان

تریکو پارچه ای ارزان قیمت بوده که از بافتی نرم برخوردار می باشد. ساختار این نمونه در طول و عرض دارای خاصیت الاستیک و کشسانی می باشد. بنابراین جزو نمونه های کشی می باشد. خصلت کشسانی موجود در عرض پارچه، در زدن و قیچی آن تداخل ایجاد می نماید. در زمان برش و دوخت فرد را اذیت می کند. پروسه تولید این پارچه، کوتاه بوده و دوام خوبی دارد.

پارچه کرپ ارزان

پارچه کرپ نمونه ای دیگر از پارچه ها با قیمت مناسب می باشد. به طور کلی برای زمان های گرم سال گزینه خوبی برای تولید لباس می باشد. ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. هر چه محتوای الیاف طبیعی آن بیشتر باشد قابلیت تنفس و خنکی آن بیشتر است. اگر پنبه در آن به کار بگیرند حالت لخت و ضد چروک به خود می گیرد. تنوع طرح و رنگ زیادی دارد.

پارچه حریر ارزان

یکی دیگر از پارچه های ارزان، پارچه حریر یا ابریشمی نازک است. پارچه توری و یا فاستونی را تصور کنید. از نظر بافت و ظاهر به این نمونه ها نزدیک است. سبک، راحت و البته نرم می باشد. برای لباس هایی با تن خوری خاص و شیک از این نمونه استفاده می کنند. مانند دیگر گزینه ها برای فصول گرم سال انتخاب مناسبی هستند. البته برای تهیه لباس های مجلسی و روسری نیز استفاده می شود.

مرکز خرید پارچه ارزان

حالا دیگر با ارزان ترین و مناسب ترین پارچه های موجود آشنا شدید. حالا یک سوال مطرح می شود. نمونه های ارزان را از کجا بخریم؟ عمده فروشان پارچه معمولا این متریال را با قیمتی مناسب به خریداران عمده پارچه می فروشند. برخی پارچه ها به دلیل نقص در متراژ و یا کم بودن طاقه، با قیمتی کم تر عرضه‌ می شوند. معمولا خرید عمده ارزان برای کارگاه های تولیدی و یا پارچه فروشی ها مناسب است. این گروه در صورت داشتن خرید عمده می توانند پارچه ارزان را از هر نوعی که بخواهند، تهیه نمایند. ضمن این که در این راستا، کارخانجات تولیدی قیمت مطلوبی برای خرید پارچه در اختیار مشتری قرار می دهند.

فروش پارچه کیلویی

یکی از روش های عرضه‌ و فروش پارچه، فروش کیلویی آن می باشد. در این جا پارچه هایی خاص به صورت کیلویی به فروش می رسند. معمولا نمونه هایی ارزان قیمت هستند و اغلب دارای خاصیت کشسانی می باشند. مغازه های زیادی هستند که اقدام به فروش کیلویی پارچه نموده اند. به طور حتم افراد برای خرید جزئی و ارزان می توانند به این مراکز مراجعه نمایند. این روش هم برای خریداران عمده و هم برای خریداران جزئی جواب گو و سودمند است.

خرید اینترنتی پارچه

پارچه جزو محصولاتی است که به صورت اینترنتی نیز خرید و فروش می شود. البته باید مراکز معتبر و مطمئن فروش را شناخت. این مراکز معمولا به واسطه کارخانجات تولیدی پارچه برپا می شوند. با حذف واسطه ها قیمت این متریال به میزان پایین و مناسبی می رسد. در این جا نیز خرید به صورت عمده و جزئی امکان پذیر می باشد. یکی از مراکز معتبر خرید پارچه فروشگاه شیک باشیم می باشد که میتوانید خرید خود را به راحتی ثبت کنید.

جمع بندی

پارچه ارزان کجا بخرم؟ پارچه های ارزان و بب کیفیتی در بازار وجود دارد که معمولا با استقبال نیز روبرو هستند. خرید عمده، خرید کیلویی و خرید اینترنتی سه روش خرید پارچه ارزان محسوب می شود. زیرا در این روش ها معمولا واسطه های خرید و فروش حذف می شوند. با حذف واسطه ها قیمت خرید بسیار کم تر می شود.