اگر حزب الله نبود الآن صد بار لبنان را فروخته بودند و اسرائیلی‌ها کشور را اشغال کرده بودند.

نفوذ اسرائیل در لبنان

دستگاه امنیتی لبنان در بسیاری از موارد ضعیف عمل کرده است. این دستگاه این قدر ضربه‌پذیر است که دشمن به راحتی می‌تواند از آنها بهره‌برداری کند.

نفوذ حزب الله در دستگاه امنیتی لبنان

اگر حزب الله نبود الآن صد بار لبنان را فروخته بودند و اسرائیلی‌ها کشور را اشغال کرده بودند.

جریان 14 مارس

جریان 14 مارس یک جریان سیاسی شکست خورده در بازی سیاسی است.

مواضع عربستان

شخص عبدالله بن عبدالعزیز که پرونده لبنان و سوریه را در اختیار دارد با من تماس گرفت و از این که سعد حریری به گونه‌ای رفتار کرد که کار به تنش با حزب الله بکشد گلایه داشت.

سعد حریری

سعد حریری مثل یک مرد مال باخته‌ در دنیای سیاست است. بر اساس شنیده‌های من او در حال حاضر هم از سوی امریکایی‌ها و هم از سوی عربستانی‌ها مورد غضب قرار گرفته است.

سمیر جعجع

آقای سمیر جعجع عبارتی به کار برد که مرا بسیار شگفت‌زده کرد، گفت معرکه سیاسی لبنان جنگ مرگ و زندگی است. مرگ و زندگی برای چی؟ برای چه کسی؟

اکثریت واقعی لبنان

اگر همین الآن انتخابات برگزار شود 90 درصد شیعیان با جریان 8 مارس هستند و 70 درصد طایفه مسیحی نیز از ژنرال عون حمایت می‌کند.

دولت میقاتی

اگر حادثه ناگهانی و پیش‌بینی شده‌ای پیش نیاید دولت میقاتی پس از سال‌ها بلاتکلیفی لبنان نخستین دولت موفقی خواهد بود که دوره کامل حکومتش را به پایان می‌رساند.

حزب الله و میقاتی

حزب الله نهایت تلاشش را می‌کند که میقاتی از سیاسی‌بازی‌های دادگاه حریری کمترین ضرر را ببیند.

ایران و میقاتی

کشورهای ایران و سوریه از این دولت حمایت کردند طبیعی است که با این حمایت روابط دولت میقاتی با آنها بیشتر شود و خود را به آنها بیش از هر کشور دیگری نزدیک احساس کند.

  26251

منبع: بدون منبع