تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از تشکیل کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار ( کاداستر) در دادسرای مرکز استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان قزوین در رابطه با تشکیل کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار (کاداستر)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مناسبت هفته قوه قضاییه مبنی بر تثبیت مالکیت افراد بر اراضی ملی، دولتی، زراعی، موقوفه، شهری و روستایی و اجرای قانون حدنگار، اظهار کرد: برهمین اساس دادسرای مرکز استان قزوین اقدام به تشکیل کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار( کاداستر) در استان کرده است.

او افزود: این کارگروه در جهت اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) و مقابله با پدیده زمین‌خواری و کاهش دعاوی در این حوزه با توجه به نگاه ویژه معظم رهبری به این حوزه و مقولۀ پیشگیری از وقوع جرم و دستور رئیس قوه قضاییه بر اتمام حدنگاری در تمامی ابعاد و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، دولتی، زراعی، موقوفه، شهری و روستایی و همچنین به منظورتحقق سند تحول قضایی و همسویی با سیاست‌های تحولی قوه قضاییه تشکیل شده است.

رجبی گفت: یکی از معاونین دادستان قزوین به عنوان سرپرست کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار ( کاداستر) تعیین شده است تا با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی اجرای قانون حدنگار؛ نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود برای اجرای این قانون درسطح استان قزوین اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری شده تا استان قزوین اولین استانی باشد که تا پایان سال‌جاری قانون حدنگار را به طور کامل در سطح استان اجرا می کند.

48