کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از اواخر امروز وقوع رگبار باران و رعد و برق در مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده، با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ساعات صبح امروز، پدیده جوی در سواحل و جزایر و مناطق شرقی استان، مه صبحگاهی همراه با کاهش موقتی دید افقی خواهد بود و در طول روز غبار محلی همراه با افزایش و گذر ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد اضافه کرد: براساس پیش بینی‌ها در جزایر استان، آبگرفتگی معابر عمومی، رخداد تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: این شرایط به تناوب تا دوشنبه ۱۶ آبان در برخی نقاط استان نیز پیش بینی می‌شود و احتمال تقویت فعالیت سامانه بارشی در این مدت وجود دارد.

حمزه نژاد گفت: شرایط دریا تا ظهر امروز در محدوده دریایی استان مساعد خواهد بود و از بعد ازظهر امروز تا پایان وقت جمعه، بیشتر نقاط خلیج فارس همچنین جزایر غربی استان با افزایش وزش باد نسبتاً مواج خواهد شد.

وی افزود: از ظهر شنبه ۱۴ آبان تا روز دوشنبه ۱۶ آبان محدوده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان با وزش بادهای نسبتاً شدید غربی مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: از لحاظ دمایی در این مدت نوسانات دمایی تغییرات ۲ تا ۴ درجه‌ای خواهد داشت.

46