تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

نسل جوان عصیان کرده است. این نسل با مناسبات و رفتار ها و الگو های جهانی بیشتر آشنا است و با دیدگاه های سنتی و روش های قدیمی سازگار نیست.

نوجوانان ما خداباور و پای بند به مذهب و عاشق امام حسین ع و اهل بیت علیهم السلام هستند ولی در عین حال الگو و منسک و روشهای مسلکی و راههای کسب و آموختن روش زندگی و عبادات را متفاوت از قدیمی ها می پذیرند.

کار گره خورده است.

خون هایی از طرفین بر زمین ریخته می شود که هر قطره آن ارزشی وصف ناپذیر دارد.

با هر قتل شکاف بین طرفین درگیر عمیق تر می شود و پل های پشت سر تخریب می شود.

این خون ها نظام را از یک سو و اعتراضات را از سوی دیگر در دید طرف مقابل خدشه دار می کند.

طرفین خود را بر حق می پندارند و حاضر نیستند برای خود اشتباهی را بپذیرند.

نه کسی پدرانه بر خورد می کند و نه مصلحی اجازه می یابد که پا در میانی کند.

مملکت به سوی ویرانی جامعه پیش می رود و درد آور است.

در این میانه قدرتمندان حاکم به نحوی خود را آسیب ناپذیر میدانند و در تریبون ها گرد و خاک می کنند و بر آتش می دمند " به خطبه های آقایان سید احمد خاتمی و علم الهدی و...مقالات کیهان و تسنیم و... نگاه کنید " و ببینید خواسته و نا خواسته در تشدید فضای اختلاف و درگیری می کوشند و گره ها را کور تر می کنند.

از طرف دیگر بخشی از جناح های مختلف اپوزیسیون هم نفاثات فی العقد شده و در کار گره می اندازند .

اینک قدم اول را باید بزرگتر ها بر دارند. فضا را آرام کنند و تند روهای دولتی و حکومتی و سایبری و صدا و سیمایی و بوق های تبلیغاتی و مطبوعاتی و سخنرانان متوهم را آرام کنند . حرف جوانان مملکت را بشنوند . و در مرحله بعد تغییرات منطقی را بپذیرند و به افراد وجیه المله اجازه پادرمیانی با اختیارات بدهند.

بدانیم فقر و بعضا تبعیض ساختاری و تفاوت های فرهنگی فضایی را به وجود آورده که قبل از اصلاح با نصیحت و تهدید از اعتراض جلوگیری نمی کند.

جمله آخر این که "خدا را باور داشته باشیم و بدانیم که خونریزی خونریزی به دنبال دارد.دستگیری و احکام سنگین اثری پایدار ندارد. و مرغ فقط یک پا ندارد. جوانان اداره کنندگان آینده این مملکت هستند با آن ها درست رفتار کنیم"

۶۵۶۵