سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی از ویژگی های جریاین انحرافی پرداخت.

بخشی از سخنان محمدرضا باهنر که در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی استان قم مطرح شد و ایسنا منتشر کرده است در ادامه می آید:                                                                       

  • عده‌ای فکر می‌کنند که مرجعیت با ولایت در رقابت هستند و می‌خواهند مرجعیت را محدود کنند و این انحراف اعتقادی خمیر مایه سیاسی آن‌ها نبود، بلکه اعتقاد واقعی‌شان بود. آن‌ها از نظر اعتقادی به مرجعیت توجهی ندارند و حداکثر شعار ولایت فقیه سر می‌دهند و ادعای ارتباط با امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند و بر همین اساس در مقاطعی خاص، فرامین حکومتی مقام معظم رهبری را هم نادیده گرفته و از آن تمکین نمی‌کنند. 
  • آنها با قدرت مالی و سیاسی که در اختیار داشتند می‌خواستند بیش از 180 نفر را وارد مجلس شورای اسلامی کرده و بعد از آن هویت‌شان را آشکار کنند، ولی به لطف الهی مقاصد این جریان انحرافی خیلی زود برای همه روشن شد. 
  • ریاست محترم جمهور و وزرا باید دست‌هایی را که به سمت بیت‌المال دراز شده قاطعانه قطع نمایند. 
  • در انتخابات آینده اصولگرایان با دو طیف فتنه‌گران و منحرفین روبه‌رو هستند. جبهه پیروان خط امام و رهبری همواره از تصمیمات جامعه روحانیت و جامعه مدرسین تبعیت می‌کند. در رابطه با مسائل انتخابات آینده باید حواس‌مان جمع باشد و اصولگرایان باید باهم متحد شوند. 
  • تعیین تکلیف چهار طیف اصلاح‌طلبان، سران فتنه، جریان انحرافی و جبهه پایداری ضروری است. با کمی تامل مشاهده می‌شود که گروه انحرافی و سران فتنه در نقاطی با یکدیگر مشترک شده و به هم وصل می‌شوند و بر همین اساس باید ارتباطات روشن شود. 
  • بعد از فتنه عظیمی که در سال 88 اتفاق افتاد و سران فتنه هزینه سنگینی را به نظام و انقلاب وارد کردند، جبهه اصلاح‌طلبی دچار تشنج و فروپاشی شد. 
  • در این برهه حساس جبهه اصولگرایی نیز با اختلافاتی روبه رو شد و مشکلاتی را از درون احساس کرد. بعد از فتنه 88، تکلیف اصلاح‌طلبان روشن شد و مردم با خلق حماسه 9 دی عمق بصیرت‌شان را به نمایش گذاشتند و حتی خواص نیز چه زود و چه دیر موضع خود را نسبت به سران فتنه مشخص کردند و امروز این تفکر در جامعه مطرح است که اصلاح‌طلبان کارشان یکسره شده و اصولگرایان به راحتی می‌توانند در انتخابات با هم رقابت کنند. 
  • اصلاح‌طلبی تفکری نیست که بمیرد. این طیف به محض این‌که یخ‌شان باز شد، تفکرشان هم شکل گرفت و امروز این طیف به چند دسته تقسیم شده‌اند که عده‌ای از آن‌ها خارج‌نشین شده و انتخابات را تحریم می‌کنند و گروه‌های دیگر سعی دارند با مهره‌های سوخته و مهره‌های سفید و بی‌سابقه در انتخابات ورود پیدا کنند. 
  • تفکر عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تفکری ساده لوحانه است. آن‌ها می‌آیند و فعالیت می‌کنند؛ بنابراین مجوزی برای رقابت اصولگرایان باهم نداریم و باید تلاش کنیم تا در این زمینه به وحدت قابل قبولی برسیم. 
  • شرط ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس روشن کردن مواضع‌شان است. آن‌ها باید بیایند و موضع‌شان را نسبت به سران فتنه به روشنی تعریف کرده و همچنین به صورت شفاف اصلاح‌طلبی را تعریف کنند تا مشخص شود به چه مقدار به قانون اساسی و نظام مقید هستند و سپس نظام بیان کند که چقدر آن‌ها را قبول دارد.

 /2727

منبع: بدون منبع